Vahendid ühiskirjutamiseks

SharePoint

Dokumendihaldus ja ühistoimetamine MS Office dokumentidele. Võimalik on kasutada järgmisi mooduleid:

Juhend: https://wiki.ut.ee/display/AA/Microsoft+Office+365+Education

Google Docs

Google Docs võimaldab luua, jagada ning ühiselt toimetada tekstidokumente. 

Kasutamiseks peab olema Google’i konto. Konto saab luua aadressil http://google.com.

  • Sisenege aadressile https://drive.google.com
  • Uue dokumendi loomiseks klikkige vasakus ülanurgas Create - Document või Create nupu kõrval olevast nupust (Uppload) laadige keskkonda olemasolev fail.



  • Saate kasutada tekstitoimeti ülamenüüs olevaid põhilisi võimalusi teksti täiendamiseks ja kujundamiseks, lisada tabelit, pilti jm.
  • Dokumenti salvestatakse automaatselt.
  • Dokumendi jagamiseks klikkige paremas ülanurgas nuppu ShareAkna ülaservas on unikaalne veebiaadress dokumendi jagamiseks.

Valige, kuidas soovite dokumenti jagada: konkreetsetele inimestele (alumine pilt), kõigile avalikult või ainult neile, kes teavad veebiaadressi. Saate määrata, kas teie dokumenti saavad teised vaadata, muuta või kommenteerida.




Sisestades People lahtrisse nime või e-postiaadressi, saate saata konkreetsele inimesele kutse. Iga inimese puhul saate määrata tema õigused (õigus vaadata, õigus muuta). 

Kaizena

Google Docsis loodud dokumente saab ühiselt kommenteerida vahendiga Kaizena - https://kaizena.com. Keskkonda saab siseneda samuti Google'i kontoga. Dokumendi lisamiseks klikkige nupul Add Document. Dokumenti saavad kommenteerida kõik need isikud, kellel on Google Drive'is antud selle dokumendil toimetamisõigus.

Keskkonda laetud dokumendis sõnal klikkides, saate valida kommenteerimisviisiks audio, teksti või veebilingi.

Alternatiivsed vahendid ühiskirjutamiseks: