KIRJALIK
EKSAM
(suletud materjalidega, auditooriumis; nii valik-vastustega
küsimused kui avatud küsimused) |
Eriolukorras on võimalik kirjalikku eksamit teha e-vahendeid kasutades (nt Moodle’i test, ulesanne).
- Enne kontrolltöö algust paluge üliõpilastel teha arvutile Restart – annab suurema kindluse, et ei teki arvutiga seotud probleeme.
- Nii suletud kui avatud materjalidega eksami puhul seadke ajaline piirang: faktiteadmiste taasesitamine võtab vähem aega kui arutlevad, analüüsivad, probleemülesanded/-küsimused; kui võimalik, siis testi mõne “keskmise” üliõpilasega kui kaua vastamine aega võtab; ise katsetades korruta aeg läbi koefitsiendiga 1,3-1,5.
- Moodle’i ülesande puhul võite ülesande püstitada ka nii, et õppija peab esitama vastuse audiona või videona salvestades selle onlain teksti ülesandes tekstitoimeti nuppudest.
- Moodle’i ülesande korral on võimalik eksamiulesanne teha kättesaadavaks vaid kindlaks ajavahemikuks ning seadistada ulesanne nii, et õppija näeb ülesande kirjeldust alates hetkest, mil ulesanne on tööde esitamiseks avatud.
- Moodle’i ülesande puhul on soovitatav nõuda õppijalt Esita nupul klõpsamist.
- Kui kasutate testis avatud küsimust (esseetüüpi küsimus), siis soovitame seada vastusele mahupiirangu (märkige juurde soovituslik vastuse maht).Koostage rohkem testiküsimusi, mille seast valida – süsteem valib juhuslike küsimustena igale üliõpilastele erineva komplekti.
- Küsige võrdlemist, rakendamist, analüüsi eeldavaid küsimusi.
- Kui kasutate Moodle’i testi võimalust, siis on soovitatav seadistada test nii, et testi sooritamise aja möödudes esitatakse vastused automaatselt ning kui testis on palju küsimusi, siis need ei paigutu kõik ühel lehel. Kui vastaja liigub järgmisele lehele, siis vastus salvestub ning see garanteerib, et internetiühenduse katkemisel ei lähe vastused kaotsi. Küsimuste eraldi lehtedele paigutamine teeb testiküsimuste teiste õppijatega jagamise raskemaks.
- Testi seadetes võiks määrata, et pärast testi sooritamist (kuni kõik õppijad on testi sooritanud) näidatakse õppijale vaid punkte ja üldist tagasisidet, mis tagab selle, et küsimused ja vastused ei leviks.
- Kui testil on sooritamise ajapiirang nt 30 minutit, siis tehke test kättesaadavaks kindlasti pikemaks ajaks kui 30 minutit (nt 40 minutit), sest kõik vastajad ei pruugi saada alustada täpselt testi kättesaadavuse algusajal ning ei jõuaks muidu testi enne sulgemise aega esitada.
- Kui te kasutate testiakna avanemist Javascript turvalisusega (täisekraani hüpikaken katab kõik muud aknad ja sellel pole navigeerimisribasid, vastaja ei saa esseetüüpi küsimuse vastusekasti kleepida mujalt kopeeritud vastust ning parema hiireklõpsuga ei saa avada menüüd), siis andke õppijatele eelnevalt teada, et nad ei saa vastust vastusekasti kleepida. Esineb juhtumeid, et õppija trükib pika vastuse Wordis valmis ning hiljem avastab, et ei saa vastust testiküsimuse vastusekasti kleepida ning peab küsimuse vastamist otsast peale alustama.
- Lahenduskäiku nõudvate ulesannete puhul paluge lahenduskäik täita paberil ning see endale loetava pildina/fotona saata (nt Moodle’i kursusel ülesande vahendi abil või foorumis) – kombineerige kirjalikku eksamit suuliste lühiaruteludega veebikeskkonnas.
E-õppes eksami kavandamisel võib küsida abi oma valdkonna õppedisainerilt (vahendi valik, tehniline teostus) või õpetamisoskuste arendamise konsultandilt (metoodiline tugi). Moodle’i testi juhend: https://sisu.ut.ee/juhendid/test |
SUULINE EKSAM |
E-keskkonnas suulise eksami tegemine erineb omamoodi klassiruumis eksamist. Eksami selline vorm võib vähendada formaalsust (sest olete sattunud üksteise koju) ja sellega seoses ka suhtlemisstiili. Kontrolli enne, mis jääb eksami ajal kaamerast näha sinu taustal (kui saad, hägusta oma taustapilt) ja ole kindel, et eksami ajal ei teki segajaid.
- Eelinfona andke uliopilasele ette teada: millal ja millises e-keskkonnas eksam toimub; milline on arvestatav ajakulu ja kuidas eksam välja hakkab nägema (ülevaade protseduurist).
- Sissejuhatuseks küsige tudengilt, kuidas tal läinud on, see aitab mõlemal e-kohtumisega veidi kohaneda; anna uuesti tudengile ülevaade, kuidas eksam toimuma hakkab ja anna võimalus tudengil küsimusi küsida.
- Kui vaja, küsi tudengi isiku tõestamiseks tema isikut tõendavat dokumenti.
- Leppige kokku, kas/kuidas kasutate eksami sooritamisel veebikaamerat ning kas eksamisessioon salvestatakse.
- Mõtelge läbi, kuidas esitate tudengile eksamiküsimused. Võid anda enne e-kohtumist eelülesande (analüüs, arvutus, probleemulesanne, juhtumi lahendamine, e-test), mille pinnalt toimub suuline vestlus.
- Andke tudengile konkreetne ettevalmistusaeg küsimustele vastamiseks. Otsustage, kas ettevalmistusajal jätkate e-kontaktis püsimist või võtate uuesti ühendust peale ettevalmistusaja lõppemist.
- Tudengi vastamise ajal tehke märkmeid tema vastuste kohta. Nii kindlustate info talletumise juhuks, kui peaks tekkima mõni ootamatu tehniline tõrge.
- Kui eksamisessioon salvestatakse videona, siis informeerige üliõpilast, kus ja kui kaua antud salvestist hoitakse.
- Peale eksamiküsimustele vastamist anna tudengile ka kohe tagasisidet või palu kõigepealt ülõpilasel endal oma sooritust hinnata.
|