Liigu edasi põhisisu juurde
  • Avaleht
    • Ülevaade kursusest
  • Teadusest üldiselt
    • Teaduslik ja tavamõtlemine
    • Teaduse eesmärgid ja komponendid
  • Sotsiaalteaduslikud paradigmad
    • Paradigmad teaduses
    • Teadusfilosoofia põhiküsimused
    • Paradigmad sotsiaalteadustes
    • Paradigmade paljusus
    • Sotsiaalteaduste põhiküsimused
    • Milleks on vaja teada paradigmasid?
    • Lisalugemine
  • Uurimistöö protsess ja teadusliku uurimise loogika
    • Uurimistöö teema valik
    • Töö kirjandusega
    • Uurimisprobleemi kirjeldamine
    • Uurimuse eesmärgi püstitamine ja uurimisküsimuste sõnastamine
    • Eetiliste probleemide ennetamine
    • Uurimisviisi valik
    • Kvantitatiivuuringu läbiviimine
      • Deduktiivne strateegia ja lineaarne uuringuprotsess
      • Valimi moodustamine kvantitatiivuuringus
      • Andmekogumine, andmeanalüüs ja tulemuste esitamine kvantitatiivuuringus
    • Kvalitatiivuuringu läbiviimine
      • Induktiivne strateegia, tsükliline uuringuprotsess
      • Valimid kvalitatiivses uuringus
      • Andmekogumine, andmeanalüüs ja tulemuste esitamine kvalitatiivuuringus
    • Tulemuste tõlgendamine, järeldused ja diskussioon
    • Töö vormistamine ja viimistlemine
    • Kasutatud allikad
  • Teaduseetika põhimõisted
    • Teadustöö eetika
    • Teadlase eetika
    • Inimuuringud
      • Informeeritud nõusolek
      • Eetikakomiteed
      • Mõtlemisülesanne: Eetilised uurimisprojektid
      • Enesetest: Teaduseetika
  • Akadeemiline petturlus
    • Akadeemilise petturluse olemus
    • Akadeemilise petturluse tagajärjed ja juhtumite menetlemise kord
    • Plagiaat ehk loomevargus
      • Plagiaadivormid
      • Plagiaadi vältimine
      • Lisamaterjalid teemal Akadeemiline petturlus
    • Enesetest: Akadeemiline petturlus
  • Allikate valik ja viidete haldamine
    • Süstemaatiline infootsing
      • Enesetest: Päringu koostamine
    • Eesti andmebaasid
      • E-kataloog ESTER
        • Enesetest: E-kataloog ESTER
      • Eesti artiklite andmebaas ISE
        • Enesetest: ISE artiklid
      • DIGAR Eesti artiklid
        • Enesetest: DIGARi artiklid
      • Tartu Ülikooli digitaalarhiiv
    • Otsinguportaal EBSCO Discovery
      • Enesetest: EBSCO Discovery
    • Google Scholar
      • Enesetest: Google Scholar
    • Infoallikate usaldusväärsuse hindamine
      • Enesetest: Info hindamine
    • Viidete haldamise vahend Zotero
  • Akadeemiline kirjutamine
    • Teadusteksti olemus ja teadusstiili eripära
      • Teadusstiili eripärad
      • Teaduskeele tunnused
      • Kasutatud kirjandus
      • Enesetest: teadusteksti olemus ja teadusstiili eripärad
    • Lugemine kui protsess
      • Enesetest: lugemine kirjutamisprotsessi osana
    • Kirjutamine kui protsess
      • Teema valik
      • Mõtete püüdmine
      • Mõtete korrastamine
      • Mustandi koostamine - teemaarendus ja struktuuri loomine
      • Teksti struktuur ja sidusus
      • Toimetamine
      • Kasutatud kirjandus
      • Enesetest: kirjutamine kui protsess
    • Keeleline mõjutamine ja argumentatsioon
    • Refereerimine ja tsiteerimine
      • Refereerimine
      • Tsiteerimine
      • Kasutatud kirjandus
      • Enesetest: refereerimine ja tsiteerimine
    • Akadeemilised tekstid
      • Abstrakt, resümee, sissejuhatus, kokkuvõte, essee
      • Referaat, uurimisraport ja teadusartikkel
      • Enesetest: akadeemilised tekstid

Lisamaterjalid teemal Akadeemiline petturlus

Lugemismaterjal: Õppekorralduseeskiri (2018, lk 24) 

Lugemismaterjal: Akadeemilise petturluse juhtumite menetlemise kord Sotsiaalteaduste valdkonnas (2016) 

Lugemismaterjal: Plagiaadituvastussüsteemi KRATT kasutusjuhend (2017)

Lugemismaterjal: Akadeemiline petturlus valmistab muret (Säde, 2016) 

Lugemismaterjal: Tartu Ülikooli õppejõudude ja üliõpilaste arvamused plagiaadist ning plagiaadituvastussüsteemidest (Tasa, 2018)

Lugemismaterjal: Õpetajakoolituse üliõpilaste arusaamad akadeemilisest petturlusest, selle põhjustest ja vähendamise võimalustest (Raudmäe, Remmik, Lepp, & Roos, 2017)

back forward
Sisu@UTLogin