Looduskeskkond
Inimese mõju loodusele: Inimese eluviisist ei sõltu mitte ainult tema enda ega teiste inimeste tervis ja heaolu, vaid ka ümbritseva looduse muutumine. Oluline on looduse ja loodusvarade väärtustamine ning teadmised, kuidas mõjutab inimese tegevus loodust. Väga suur on inimese mõju loodusele just säästmist või raiskamist arvestades. Lastega tuleb arutleda nende teemade üle, mida saavad nemad oma igapäevategevusega looduskeskkonnale head teha, millised säästmise ja loodusest hoolimise tegevused on neile jõukohased.
Tehiskeskkond
Ehitised. Järgides koduloolisuse printsiipi, tehakse tutvust ehitistega, mis ümbritsevat lapse igapäevast keskkonda: kodumaja, lasteaed, olulisemad teenindusasutused (kauplus, juuksla, polikliinik, postkontor, teater, kino jne…), ning kõneldakse sellest, miks meil on vaja erinevaid ehitisi, millest neid tehakse ning kuidas neis käitutakse. Ehitistest rääkimisel ja tutvustamisel juhtida laste tähelepanu majade energiamärgistele (nende tähendus ja olulisus kliima muutuste kontekstis).
Kodumasinad. Igas kodus kasutatakse erinevaid abivahendeid, millega lapsed ka kokku puutuvad. Lapsele on vaja selgitada nende vajalikkust, kuid kindlasti ka ohutut kasutamist ja tähelepanu tuleb pöörata ka energiamärgisele. Huvi tekitamiseks on hea rääkida ka sellest, et inimesed ei ole alati kodutöid tehes masinaid kasutanud ja mõnes kodus on tänapäevalgi kasutusel vanemad tööriistad.
Sõidukid. Laps tutvub erinevate ühissõidukitega (buss, troll, tramm, takso, laev ja lennuk) ja teiste liikumisvahenditega (jalgratas, tõukeratas, tasakaaluliikur jt). Kõneldakse ka teetöömasinatest (tänavapuhastusauto, teerull, liivapuistur, sahk), prügi- ja kraanaautost ning veo- ja sõiduautost, käsitledes nende tööülesandeid. Traktor, kombain, ekskavaator ja põllumajandustehnika koos eriotstarbeliste haakeriistadega on laiemad ja suuremad ning seetõttu tuleb erilist tähelepanu pöörata nende liikumisele teedel (maal). Tähelepanu on vaja juhtida eriotstarbelistele sõidukitele (tuletõrje-, kiirabi-, politsei- ja päästeteenistuse autod) tänaval, nende tööülesannetele ja vajalikkusele. Oluline on selgitada erinevate liiklusvahendite mõju keskkonnale (Õppe- ja kasvatustegevuse valdkonnad).
Meetodid. Teema käsitlemisel on oluline kasutada erinevaid lapse aktiivset tegutsemist võimaldavaid meetodeid ja võtteid. Lapse meelte arendamiseks on oluline erinevate materjalide vaatlus, millega kaasnevad mõõtmise, kaalumise, loendamise ja võrdlemisoskuse arengut toetavad tegevused ning mõistekaardi koostamine tulemuste esitlemiseks. Omandatu süstematiseerimiseks ja kinnistamiseks sobivad õppemängud. Tähtsal kohal on ka õppekäigud kodukoha tootmisettevõtetesse. Õppekäikudel kogetut saab selgitada ja omandatud teadmisi analüüsida ja sünteesida vestluste, loovmängude ja dramatiseeringute abil. Materjalide loodussõbraliku kasutamise ja taaskasutamise kogemuse saamiseks sobib meisterdamine ja konstrueerimine.
Vahendid. Materjalide näidised (erinevad loodus- ja tehislikud nt tekstiilid, ehitusmaterjalid jt), mõõtevahendid (nt kaal, mensuurid, joonlaud, mõõdulint, jne), erinevad jääkmaterjalid (sh vanad riided), mikroskoop, kangasteljed või ise loodud lõimeraam, plakatid, mõistekaardid, töölehed, pildid visualiseerimiseks, rollimängu vahendid, 3D printer jne.