I Tunni kirjeldus
Sissejuhatus:
1) Õpetajal on soovitav teha enne erinevate õpitegevustega alustamist kerge sissejuhatus kliimamuutustest ning bioloogilisest mitmekesisusest. Soovitav on õpilastega arutleda järgmiste küsimuste üle:
- Mis on kliimamuutused? Kuidas ja miks kliima muutub?
- Mis on elurikkus? Mis on bioloogiline mitmekesisus? Kas neil kahel mõistel on vahet?
- Mis ohustab elurikkust? Kuidas seda kaitsta?
- Kuidas kliimamuutused mõjutavad elurikkust?
- Kuidas kliimamuutustega kohaneda?
2) Õpilaste motiveerimine. Motiveerimiseks võib kasutada alljärgnevat videoklippi või võib otsida endale meelepärasema. Oluline on õpilastega arutleda nii kliimamuutuste kui ka elurikkuse üle.
Video pealkiri: Millised on kliimamuutuste põhjused ja tagajärjed?
Keskkonnaministeeriumi poolt koostatud õppevideo.
Video pikkus 2,31 min https://www.youtube.com/watch?v=M341BRU5fbM
Artikli analüüs:
Õpilased loevad läbi Tuul Seppa artikli “Ülevaade kliimamuutuste mõjust elurikkusele“
Õpilased leiavad alguses iseseisvalt vastused alljärgnevatele küsimustele. Seejärel toimub arutelu rühmades.
- Too näiteid inimtekkelistest keskkonna kliimamuutustest
- Too näiteid, kuidas saavad looduslikud liigid keskkonnamuutustega sammu pidada?
- Too näiteid, kuidas mõjutavad kliimamuutused elupaiku?
- Mis on sinu arvates autori põhisõnumiks?
II Tunni kirjeldus
Õpilased alustavad paaristööga, mille tulemusana valmib posterettekanne.
Enne paaride moodustamist võiks õpetaja viia õpilastega läbi arutelu teemal:
Miks teadlased kasutavad posterettekandeid oma uurimistööde tutvustamiseks?
Paaristöö:
1) Paaride moodustamine paaristööks.
2) Paaristööna otsivad õpilased usaldusväärse teadusartikli/uuringu/lõputöö, mis seostuks kliimamuutuste ning elurikkusega ning teevad sellest arvutis kujundatud posterettekande. Õpilased võivad valida artikli, mis on õppematerjalides välja toodud või siis valivad ise artikli. Soovitav on kasutada Google Scholarit ning kasutada mõisteid kliimamuutus ja elurikkus või climate change and biodiversity. Oluline on õpilastel moodustada paarid, seejärel otsida/valida üks artikkel ning seejärel seda põhjalikult analüüsida.
3) Mõlemal paarilisel tuleb leitud/valitud artikkel läbi lugeda. Võib julgelt soovitada ka märkmete tegemist lugemisel. Kui tunnis artiklit läbi lugeda ei jõua, siis tuleb seda kodus teha.
4) Õpilastel tuleb paaristööna koostada posterettekanne ühe läbiviidud uuringu tutvustamiseks (loetud artikli põhjal). Kui poster koostatakse inglise keelse uurimistöö alusel, siis tuleb ikkagi poster eesti keeles koostada. Õpilastel on aega posterettekannete tegemiseks 2x45minutit.
III Tunni kirjeldus
Paaristöö lõpetamine:
- Õpilased jätkavad paaristööna postrite tegemist.
- Tunni lõpuks valmivad õpilaste postrid.
- Tunni lõpus annab õpetaja igale paarilisele sõna ning iga paar saab välja tuua mida nad artikli analüüsimisel/ postri koostamisel kõige enam õppisid.