Selleks, et kinnitada ratas roboti kere külge, on meil vaja omavahel siduda
base_link ja
front_right_wheel ning defineerida, kas üks saab teise suhtes ka liikuda. Seda kõik teeme liigendiga (
joint). Lisame uue koodilõigu (kopeeritaval kujul saadaval ka allpool.)
a. Lisame liigendi nimega front_right_wheel_to_base. Liigendite nimed võiksid alati näidata, milliste lülide ühendamiseks on liigend loodud. See teeb mahukates mudelites orienteerumise märgatavalt kergemaks.
b. Valime liigendi tüübiks continuous, sest ratas saab kere suhtes pidevalt (ingl continuously) pöörelda.
c. Ülemlüliks (parent link) määrame esimese lüli base_link, kuhu peaaegu kõik roboti komponendid lõpuks kinnituvad. Alamlüliks (child link) määrame ratta lüli front_right_wheel, sest see peab olema seotud roboti kerega.
d. Määrame liigendi algkoordinaadid xyz süsteemis. Märgendiga origin näidatud koordinaadid määravad, kui kaugel ja mis pidi asub ratas ülemlüli (antud juhul roboti kere) algkoordinaatide suhtes.
-
Roboti kere koordinaatide alguspunkt (origin) asub kere keskel. Ratta koordinaatide alguspunkt asub ratta keskel.
-
Koordinaadid xyz ehk positsioon on meetrites ja rpy (roll, pitch, yaw) ehk orientatsioon on toodud radiaanides.
-
Pöörame ratast 90 kraadi ümber x-telje, et silindrikujuline ratas paikneks silindri külje, mitte põhja peal. Selleks määrame roll väärtuseks π/2 ehk 1.57 radiaani.
e. Määrame ratta pöörlemistelje. Kuna kasutame liigenditüüpi continuous, peab pöörlemistelg olema määratletud. Selleks kasutame XML märgendit axis. Määrame, et ratas saab pöörelda ümber oma z-telje.
f. Salvestame ja sulgeme URDF mudeli faili.
Uus koodilõik:
<joint name="front_right_wheel_to_base" type="continuous">
<parent link="base_link" />
<child link="front_right_wheel" />
<origin xyz="0.1075 -0.1851 -0.05" rpy="1.57 0 0" />
<axis xyz="0 0 1" />
</joint>
Kuhu kood paigutada: