Aktiivõppemeetodid e-õppes
Rühmatöö eesmärgid
Üks olulisemad tingimusi rühmatöö õnnestumiseks on selguse nõue – miks tehakse just rühmatööd, mida selle rühmatöö kaudu tahetakse saavutada ja mida ära õppida.
Rühmatööl võivad olla erinevad eesmärgid ning iga eesmärgi saavutamiseks tuleks valida kõige sobivam rühmatöö meetod (strateegia):
- uue materjali esitamine, uue info omandamine (seminar, mosaiik);
- analüüsioskuste kujunemise toetamine (väitlused, juhtumite analüüs, simulatsioonid); sotsiaalsete oskuste kujundamine, koostöö edendamine, demokraatlike harjumuste kujundamine/demokraatia õppimine (rühmaarutelud, lumepalli veeretamine, diskussioonid, akvaarium, 5-minutine lavastus);
- erinevate arusaamade, seisukohtade ja hoiakute väljatoomine ning tunnustamine, oma kogemuse paigutamine teadmisesse (akadeemiline vaidlus, rollimängud, intervjuu, ridade moodustamine);
- uute ideede genereerimine, probleemilahenduse oskused (ajurünnak, juhtumite analüüs, avatud ruumi meetod);
- võimaluste loomine õppijatele iseennast tundma õppida (iseseisvuse tunnetamine, oma tugevuste ja nõrkuste tundmaõppimine).
Rühmatöö puhul on positiivne, et:
- suurem vastustus kandub õppijatele;
- paraneb töö kvaliteet (ühislooming);
- suhtlemine aktiveerub (loob õpikogukonna);
- suureneb üksteise toetamine ja õpetamine;
- arenevad rühmatööoskused;
- osaliselt väheneb õpetaja töökoormus.