Miks ja milleks

Tutvusmisharjutuste eesmärgiks on rühmaliikmete, kes üksteist ei tunne, omavaheline tutvumine, õpetaja tutvumine oma õppijatega. Selleks sobivad erinevad harjutused, mille eesmärgiks võib olla:

  • aidata õppijatel üksteisega tuttavaks saada;
  • luua positiivne rühma atmosfäär;
  • võimaldada lõõgastust;
  • lõhkuda sotsiaalseid barjääre ja tüüpilisi mõtlemismalle;
  • taastada energiat ja motiveerida.

Harjutused on suunatud eelkõige nimede tundmaõppimisele ega nõua tavaliselt suuremat eneseavamist. Kui nimed on selged, võib kasutada erinevaid harjutusi, mis toetavad rühma suhteid ning võimaldavad üksteist paremini tundma õppida.

Õppeprotsessi käigus, kus õppija enamjaolt istub (eriti e-õppes!), tasub mõelda liikumist ja energiat taastavatele harjutustele. Ei suuda keegi meist ju lõpmatult istuda, selg väsib ära ja mõte läheb uitama. On leitud, et inimene suudab keskenduda täielikult 7 minutit ja kuulata kontsentreeritult 1,5 tundi, pärast seda on tal keskendumisraskused. Veri ei jõua ajju ja kaasamõtlemine on raskendatud. Väsimuse turgutamiseks on kõige parem füüsiline liigutamine. Veri hakkab kiiremini soontes ringlema, selg saab sirutust ning jäsemed liigutamist. Liikumisega kaasneb ka positiivne emaotsioon ning selline paariminutiline ajainvesteering tasub end hiljem kuhjaga ära.