Etenduskunstide uurimismeetodid

Sõnastik

All | A B D E F H I K L M N O P R S T V
karplava

– teatrilava tüüp, mis on vaatesaalist arhitektuuriliselt selgelt eristatud ja mille eesmärk on luua terviklik lavaillusioon. 

kehalisus

– mõiste, millega tähistatakse eeskätt etendaja keha vahetut mõju, mitte etendajat kui märkide loojat.

kogukonnateater

– teatriliik, mis tegeleb ühiskonnas ala- või mitteesindatud inimgruppide või probleemidega. Kogukonnateatrit huvitab suhe kogukonnaga ja kogukonnaliikmete kaasamine.

kohalolu

– etendaja kehastumise teatavate protsesside tulemus; etendaja võime valitseda ruumi ja hoida vaataja tähelepanu. Kohalolu põhineb etendaja oskusel kasutada teatavaid tehnikaid ja praktikaid, millele vaatajad reageerivad.

konfiguratsioonianalüüs

– tegelaskonna analüüsi meetod, kus vaadeldakse kõiki tegelasi nende ilmumise järjekorra ja sageduse järgi. Analüüs esitatakse tavaliselt tabelina, mis sisaldab tegelaste ja stseenide loetelu.

konkretiseering

– lugeja ettekujutus teose maailmast. 

kood

– semiootikas kokkuleppeline (või ka teadvustama) reeglistik, mille järgi märke luuakse või valitakse, omavahel ühendatakse ja tõlgendatakse.

koreograafia

– tantsuseade, kehade liikumisjadad ja nende kirjeldus. 

kväär

(queer, ingl veider, kummaline) – katusmõiste mittetraditsiooniliste sooidentiteetide tähistamiseks. 

kvalitatiivsed uurimismeetodid

– uurimismeetodid, millega vastatakse eelkõige küsimusele „kuidas?“. Selliste meetoditega uuritakse korraga väheseid objekte, kuid tehakse seda sügavuti. Tulemused ei võimalda teha üldistavaid järeldusi, kuid võimaldavad öelda midagi olulist uurimisobjekti enda kohta.

kvantitatiivsed uurimismeetodid

– uurimismeetodid, mis vastavad küsimustele „mis?“ ja „kui palju?“. Andmeid analüüsitakse statistiliselt ja tulemuste põhjal on võimalik teha üldistavaid järeldusi.