Etenduskunstide uurimismeetodid

Autoritest

Luule Epner Luule Epner on Tallinna Ülikooli dotsent. Ta on uurinud Eesti teatri ja draama ajalugu ning nüüdisteatri esteetikat ja poeetikat.Miks on vaja etenduskunste uurida?
Etenduskunstid pakuvad meile kogemusi, mille kaudu saame elu ja inimesi sügavamalt mõista. Uurides, kuidas need protsessid toimuvad ja toimivad, saame omakorda mõista etenduskunstide rolli kultuuris.
Riina Oruaas Riina Oruaas kirjutab doktoritööd esteetilistest muutustest Eesti teatris taasiseseisvumise järel ja töötab Tartu Ülikoolis teatriteaduse nooremlektorina.Miks on vaja etenduskunste uurida?
Etenduskunstid õpetavad jälgima endast erinevaid identiteete ja väljendusviise ning leidma nendega ühisosa. Etenduskunstide uurimine on empaatiakool.
Madli Pesti Madli Pesti on kaitsnud Tartu Ülikoolis doktorikraadi uurimusega „Poliitiline teater ja selle strateegiad Eesti ja lääne kultuuris“ (2016) ning töötab Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias vanemteadurina.Miks on vaja etenduskunste uurida?
Etenduskunstide uurimine aitab mõista mind ennast kunstide kogejana. Etenduskunstide uurimismeetoditega tutvumine aitab aga ka laiemalt mõista ühiskonna toimimist.
Anneli Saro Anneli Saro on Tartu Ülikooli teatriteaduse professor. Ta on uurinud Eesti teatri ajalugu ja esteetikat, teatri ja ühiskonna suhteid ning kultuuri performatiivsust.Miks on vaja etenduskunste uurida?
Etendus ja teater kui institutsioon on mõlemad ühiskonna minimudelid. Mind on alati huvitanud, kuidas teater töötab ning kuidas ta saavutab oma mõju ja tähenduse. See käsiraamat aitab nendele saladustele jälile jõuda.
Hedi-Liis Toome Hedi-Liis Toome on kaitsnud doktorikraadi Tartu Ülikoolis ning töötab seal teatriteaduse lektorina. Ta on uurinud teatri ja ühiskonna suhteid, sealhulgas publikut ja etenduse vastuvõttu.Miks on vaja etenduskunste uurida?
Teater kui kunsti tegemise ja vaatamise kollektiivne vorm ei eksisteeri kunagi vaakumis, vaid on alati mõjutatud kaasaegsest ühiskondlikust korrast, võimalustest ja väärtustest. Käesolev õpik aitab näha teatrit kui mitmekülgset uurimisobjekti, mis on laiem kui õhtune etendus pimedas teatrisaalis.