3.7. MOOCi tehniline disainimine

MOOCi tehniline disainimine kujutab endast materjalide, juhendite, testide jm tehnoloogiliste vahendite kursusele lisamist, seadistamist ja testimist. Tehnilist tööd võiks teha meeskonnaliige, kes valitud keskkondade võimalusi kõige paremini tunneb ja kasutada oskab. MOOC peaks sisaldama võimalikult vähe erinevaid tehnoloogilisi vahendeid. Seetõttu on spetsiaalselt MOOCidele loodud õpikeskkonnad võimalikult lihtsad: videod, tekstilised materjalid, foorumid suhtlemiseks, testid ning kodutööde esitamise võimalused. Kui kasutada MOOCi loomisel enamate võimalustega keskkonda (nt Moodle), siis tuleb pakutavatest võimalustest vaid kõige olulisemad ning tavalisemad välja valida.

Lisaks üldistele foorumitele korralduslike küsimuste, tehniliste probleemide ja vaba suhtlemise jaoks võiks iga nädala või teema juures olla eraldi foorum sisulisteks aruteludeks ja küsimusteks-vastusteks, et samasisulised postitused oleks lihtsamini leitavad ja hallatavad.

Kursuse disainimisel tuleks lisada võimalikult vähe piiranguid – ajalisi vm. Kursuse avaleht peaks olema lihtne ja selge, materjalide formaadid universaalsed ning tegevuste nimetused ühtset süsteemi järgivad ja informatiivsed: kas on kodutöö esitamiseks, arutlemiseks, enesekontrolliks või hinnatav test.

kasulik.png

Kui kursus on valmis, tuleks läbi teha kursuse eneseanalüüs http://www.e-ope.ee/kvaliteet/protsess, mis aitab enne kursuse avamist veel olulised aspektid üle kontrollida ning viimased parandused sisse viia. 

Kontrollige, et kursus oleks tehniliselt töökorras: lingid avanevad, vajalikud vahendid töötavad, kursuselt viidatud veebilehed avanevad, õpijuhises on selgitused kasutatud vahendite ning tehnoloogiliste lahenduste kohta  (nt. meediafailide avamiseks vajalik tarkvara, ligipääs tasulistele andmebaasidele jm).

Kui olete otsustanud MOOCi lõpetanutele väljastada õpimärke, peaksite need looma ning kursusele lisama (Moodle’i õpimärkide loomise kohta vt https://docs.moodle.org/25/en/Badges).