1.2. Miks MOOCe luuakse?

Enamik MOOCe on loodud ülikoolide poolt. Üks peamisi MOOCide eesmärke on olnud pakkuda paindlikku haridust kõigile soovijatele, eriti neile, kel formaalse hariduse saamine on erinevatel põhjustel raskendatud. MOOCe luuakse erineva taustaga inimestele, kellelt oodatakse suurt õpimotivatsiooni, head enesekontrolli, iseseisva õppimise oskust ning teatud tehnilisi oskusi.

Sellele lisanduvad järgmised eesmärgid:

  • Reklaamida ülikooli ja saada juurde potentsiaalseid üliõpilasi (nt MOOCid üldhariduse tasemele).
  • Vähendada õppeasutuse kulusid ja suurendada tulusid (nt suurendades õppijate arvu, korduvkasutades materjale, tehes koostööd ülikooli sees ja teiste asutustega, hoides kokku õppetööga seotud ruumikulusid, palgates MOOCide tuutoriteks odavamat tööjõudu jms). *Teist korda MOOCi kasutades on kulud oluliselt väiksemad kui esimesel korral.
  • Parandada õpitulemusi, kasutades õppijakeskset metoodikat, täiustades õppematerjale jms.
  • Muuta õpetamine ja õppimin uusi õpetamismeetodeid, tehnilisi vahendeid ja sisu esitamise viise kasutades innovaatlisemaks.
  • Võimaldada õppijatel õppida endale sobival ajal ja kohas ning seeläbi vähendada nende kulusid.
  • Pakkuda võimalusi elukestvaks õppeks töötavatele või kodus olevatele inimestele.
  • Mitmekesistada auditoorseid kursusi, kasutades MOOCe tavaliste kursuste või õppekavade/programmide osana.
  • Uurida teaduslikult õppimist ja õpetamist.

huvitav2.png

“Hea MOOC lihtsustab ja kiirendab mitmete ainete õpetamist ja samas on see ka suurepärane reklaam nii erialale kui ka ülikoolile. Seega võib MOOC olla parim magnet heade tudengite ligimeelitamiseks nii Eestist kui ka kogu maailmast.”
Martin Hallik, TÜ endine õppeprorektor
Loe edasi “MOOC parandab hariduse kättesaadavust” – http://www.ajakiri.ut.ee/artikkel/332


Uuringute järgi tulevad õppijad MOOCidele osalema erinevatel põhjustel, eelkõige aga uudishimust, täiendama enda teadmisi, tõstma enda kvalifikatsiooni, panema ennast proovile, saama kursuse läbimise tunnistust.

huvitav2.png

2017. aastal osales TÜ seitsmel ingliskeelsel MOOCil õppijaid kokku 132 riigist, millest TOP10 moodustasid Eesti (17,4%), Poola (5,4%), Nigeeria, Venemaa, Hispaania, Gruusia, Brasiilia, Albaania, Bulgaaria, Tai ja Ameerika Ühendriigid.

Kasutatud allikad: