4. moodul. MOOCi läbiviimine

Tavaliselt on MOOCid üles ehitatud nii, et neid on õppijatel võimalik suures osas ise läbida ning tuutorite töömaht on võimalikult väike. Siiski ei tohi õppejõudude/tuutorite tähtsust MOOCi läbiviimisel alahinnata – ka siis ootab ees palju erinevaid tegevusi.

MOOCide õppeprotsess peab olema õppijaid kaasav ning seda saab toetada läbi järgmiste tegevuste:

  • keskendutakse õpiväljundite saavutamisele ning oskuste omandamisele simulatsioonide, probleemi-, projekti- ja juhtumipõhise õppe kaudu;
  • toetatakse õppijate aktiivsust läbi enesejuhitud ja omas tempos toimuva õppimise, enesehindamise ning huvirühmade (huvide, keele, kultuuri, geograafilise asukoha vm tunnuse järgi) moodustamise;
  • kursusel esitatakse selged õpijuhised, tegevuskava ja soovitatav ajakava, üksikasjalikud ülesannete kirjeldused ning hindamiskriteeriumid;
  • korraldatakse rühmatöid ja foorumiarutelusid;
  • soodustatakse õppijate koostööd, sotsiaalmeedia (nt Twitteri # märgend), sotsiaalsete järjehoidjate jms kasutamist;
  • suunatakse õppijaid üksteist toetama, kaasõppijatele tagasisidet andma, julgustatakse õppijaid üksteisega suhtlema ja üksteist abistama ning huvigruppides arutlema;
  • kaasatakse õppijaid uue sisu loomisse või selle valimisse;
  • kaasatakse õppijaid kaaslaste hindamisse ja tagasisidestamisse kasutades kursusel refleksiooni, enesehindamist ja kaaslaste hindamist, pakkudes selleks hindamisjuhiseid ja -maatrikseid;
  • pakutakse kursusel interaktiivset ja audiovisuaalset sisu.

Kasutatud allikad: