Sisukord

1. moodul. MOOCidest üldiselt

MOOC on akronüüm sõnadest massive, open, onlinecourse. Mõiste MOOC võttis esimest korda kasutusele Dave Cormier (University of Prince Edward Island) 2008. aastal avatud registreerumisega veebipõhise kursuse Connectivism and Connective Knowledge (2200 õppijat) kirjeldamiseks.

2. moodul. MOOCi planeerimine


Nagu ütleb vanasõna: üheksa korda mõõda ja üks kord lõika. MOOCi planeerimine on kogu edasise protsessi alus ning aitab järgnevates etappides tööd, aega ja raha oluliselt kokku hoida. Planeerimise etapi lõpuks võib aga jõuda hoopis järelduseni, et esialgselt mõeldud MOOCi pole üldse mõtet luua.

3. moodul. MOOCi loomine

MOOC peab olema tervikuna registreerumise alguseks valmis ning õppijatele avatud – seda ei saa luua või täiendada järk-järgult kursuse toimumise ajal. Loomise etappi kuulub nii õppematerjalide, ülesannete, juhendite sisuline loomine kui ka e-kursuse tehniline disainimine.

4. moodul. MOOCi läbiviimine

Tavaliselt on MOOCid üles ehitatud nii, et neid on õppijatel võimalik suures osas ise läbida ning tuutorite töömaht on võimalikult väike. Siiski ei tohi õppejõudude/tuutorite tähtsust MOOCi läbiviimisel alahinnata – ka siis ootab ees palju erinevaid tegevusi.