3.6. Tagasisidevahendi loomine

Kursuse struktuuri, õppematerjalide, ülesannete, protsessi jne kohta saab tagasisidet juba kursuse ajal õppijaid ning nende tegevusi jälgides. Väga halvad testide tulemused, vaikus foorumis, suurema osa õppijate poolt esitamata kodutööd viitavad sellele, et midagi on kursusel valesti. Juba kursuse jooksul võib olla kasutusel anonüümne foorum või tagasisideküsimustik, kus õppijad saavad enda kriitikat ja ettepanekuid esitada. Kursuse lõpus peaks kindlasti olema tagasisideküsimusik. Positiivne tagasiside on kindlasti teie MOOCile heaks reklaamiks (vt https://sisu.ut.ee/measurement/node/4179).

Küsimustik võib olla valikvastustega ja/või avatud vastustega, andes võimaluse tagasisidestada kursuse erinevaid aspekte, tuutorite tegevusi jm. Tagasisideküsimustiku vahend võib olla juba valitud õpikeskkonnas olemas, kuid saab kasutada ka mõnda teist rakendust, nt LimeSurvey, Google Forms (https://www.google.com/forms/about/), Kwiksurvey (https://kwiksurveys.com/) vm ning loodud küsimustiku enda e-kursusele linkida. Jälgige, et küsimustega oleks kaetud kõik olulised aspektid, et küsimustik ei oleks liiga pikk, kas küsimused on kohustuslikud vastata, kas soovite teada ka vastaja taustaandmeid, kas õppija saab sama küsimustikku täita üks kord või korduvalt. Reeglina on tagasisideküsimustiku vastused privaatsed – teised õppijad neid ei näe.

Tagasisideküsimustiku näide: Tagasisidekusimustik1.pdf

Foorumisse saadetud tagasiside on näha kõigile kursusel osalejatele. Võimalusel tuleks kaaluda foorumi anonüümseks muutmist. Ka foorumis võib ette anda mingid pidepunktid, millest on mugav tagasiside andmisel lähtuda.

Kursuse tuutorite tähelepanekute jaoks võib kasutusele võtta õppijate eest peidetud foorumi või viki, kuhu kursuse käigus saab jooksvalt sissekandeid teha. Tuleb kokku leppida sissekannete vorm, et pärast kõik olulised andmed olemas oleks.