Liigu edasi põhisisu juurde

4. moodul. MOOCi läbiviimine

Tavaliselt on MOOCid üles ehitatud nii, et neid on õppijatel võimalik suures osas ise läbida ning tuutorite töömaht on võimalikult väike. Siiski ei tohi õppejõudude/tuutorite tähtsust MOOCi läbiviimisel alahinnata – ka siis ootab ees palju erinevaid tegevusi.

MOOCide õppeprotsess peab olema õppijaid kaasav ning seda saab toetada läbi järgmiste tegevuste:

  • keskendutakse õpiväljundite saavutamisele ning oskuste omandamisele simulatsioonide, probleemi-, projekti- ja juhtumipõhise õppe kaudu;
  • toetatakse õppijate aktiivsust läbi enesejuhitud ja omas tempos toimuva õppimise, enesehindamise ning huvirühmade (huvide, keele, kultuuri, geograafilise asukoha vm tunnuse järgi) moodustamise;
  • kursusel esitatakse selged õpijuhised, tegevuskava ja soovitatav ajakava, üksikasjalikud ülesannete kirjeldused ning hindamiskriteeriumid;
  • korraldatakse rühmatöid ja foorumiarutelusid;
  • soodustatakse õppijate koostööd, sotsiaalmeedia (nt Twitteri # märgend), sotsiaalsete järjehoidjate jms kasutamist;
  • suunatakse õppijaid üksteist toetama, kaasõppijatele tagasisidet andma, julgustatakse õppijaid üksteisega suhtlema ja üksteist abistama ning huvigruppides arutlema;
  • kaasatakse õppijaid uue sisu loomisse või selle valimisse;
  • kaasatakse õppijaid kaaslaste hindamisse ja tagasisidestamisse kasutades kursusel refleksiooni, enesehindamist ja kaaslaste hindamist, pakkudes selleks hindamisjuhiseid ja -maatrikseid;
  • pakutakse kursusel interaktiivset ja audiovisuaalset sisu.

Kasutatud allikad:

Accept Cookies