Enamik MOOCe on loodud ülikoolide poolt. Üks peamisi MOOCide eesmärke on olnud pakkuda paindlikku haridust kõigile soovijatele, eriti neile, kel formaalse hariduse saamine on erinevatel põhjustel raskendatud. MOOCe luuakse erineva taustaga inimestele, kellelt oodatakse suurt õpimotivatsiooni, head enesekontrolli, iseseisva õppimise oskust ning teatud tehnilisi oskusi.
Sellele lisanduvad järgmised eesmärgid:
“Hea MOOC lihtsustab ja kiirendab mitmete ainete õpetamist ja samas on see ka suurepärane reklaam nii erialale kui ka ülikoolile. Seega võib MOOC olla parim magnet heade tudengite ligimeelitamiseks nii Eestist kui ka kogu maailmast.”Martin Hallik, TÜ endine õppeprorektorLoe edasi “MOOC parandab hariduse kättesaadavust” – http://www.ajakiri.ut.ee/artikkel/332 |
Uuringute järgi tulevad õppijad MOOCidele osalema erinevatel põhjustel, eelkõige aga uudishimust, täiendama enda teadmisi, tõstma enda kvalifikatsiooni, panema ennast proovile, saama kursuse läbimise tunnistust.
2017. aastal osales TÜ seitsmel ingliskeelsel MOOCil õppijaid kokku 132 riigist, millest TOP10 moodustasid Eesti (17,4%), Poola (5,4%), Nigeeria, Venemaa, Hispaania, Gruusia, Brasiilia, Albaania, Bulgaaria, Tai ja Ameerika Ühendriigid. |