Korrektne eesti keel igapäevases asjaajamises

5.4. Loetelu vormistamine

Loetelu vormistamine nõuab kirjutajalt täpsust ja järjekindlust, kuna jälgida tuleb nii numbrite, kirjavahemärkide (punkt, koolon, semikoolon) kui ka suure ja väikese algustähe kasutamist. Üksikasjaliku kirjelduse erinevate loetelurühmade vormistamisest annab M. Raadik artiklis “Kuidas vormistada loetelu” (2004b), aadressil http://www.eki.ee/keeleabi/artiklid3/loetelu.html.


Mõtle, milliseid loetelu vormistamise vigu märkad alltoodud tekstis?

Töö hüpoteesideks on:

  1. Õpilaste lausete arv teksti koostamisel suureneb eksperimendi lõpuks.
  2. Maakooli ja linnakooli õpilaste tekstiloomeoskustes pole olulisi erinevusi.
  3. Vead teksti koostamisel vähenevad eksperimendi lõpuks.

Töö käigus:

  • valmistati harjutuste süsteem tekstiloome arendamiseks
  • selgitati kirjutamisoskuse tase sama skaala alusel mida jälgiti kogu eksperimendi jooksul
  • rakendati harjutusi eksperimendi käigus 
  • analüüsiti eriliigiliste lausete kasutamise ja teksti koostamise vigade muutusi.
Loe lisaks!
  1. Hirsjärvi, S., Remes, P., & Sajavaara, P. (2005). Uuri ja kirjuta. Tallinn: Medicina.
  2. Uuspõld, E. (2002). Õpetusi ja harjutusi algajale keeletoimetajale. Tartu: Tartu Ülikooli Kirjastus.