Korrektne eesti keel igapäevases asjaajamises

5. Kontrolli teadmisi (5)

Kas loetelu vormistus on õige või vale? Pööra tähelepanu kirjavahemärkidele ja tühikutele.


Empiirilise uurimuse tulemused analüüsiti:

  • eksperiment- ja kontrollgruppide vaheliselt 
  • maa- ning linnagruppide vaheliselt
  • eksperimentgruppide vaheliselt
  • kontrollgruppide vaheliselt

Kas loetelu vormistus on õige või vale? Pööra tähelepanu kirjavahemärkidele ja tühikutele.

Kirjaliku väljendusoskuse lähtekohtadeks on järgmised kohad:

  • Suuline kõne. Suulises kõnes ei kasuta õpilane rohkete laienditega lihtlauseid, seepärast ei esine neid ka kirjalikus kõnes. Lapsed kasutavad lühikesi ja lihtsaid lauseid, mille laad ei sobi pikkade tekstide tekkimiseks.
  • Kirjalik kõne. Kirjalik kõne on õpilase mõtete väljendamine kirjalikult. Kirjutamisoskus omandatakse kirjutamisel. Lause kirjalikus keeles on ühest või mitmest osalausest koosnev üksus, mis lõpeb lauselõpumärgiga (Karlsson 2002).

Kas loetelu vormistus on õige või vale? Pööra tähelepanu kirjavahemärkidele ja tühikutele.

Hüpoteesidena esitatakse:

  1. Õpilaste lausete arv teksti koostamisel suureneb eksperimendi käigus.
  2. Maakooli ja linnakooli õpilaste tekstiloomeoskustes pole olulisi erinevusi.
  3. Vead teksti koostamisel vähenevad eksperimendi lõpuks.

Kas loetelu vormistus on õige või vale? Pööra tähelepanu kirjavahemärkidele ja tühikutele.

Harjutuste rühmad olid järgmised:

1) lihtsate fraaside ühendamine koondlauseteks;
2) ahellausete muutmine koondlauseteks;
3) baaslausete ühendamine laiendatud lihtlauseteks;
4) lausete laiendamine;
5) laiendatud lihtlause koostamine liitlausest.

Kas loetelu vormistus on õige või vale? Pööra tähelepanu kirjavahemärkidele ja tühikutele.

Sõnavaraõpetuse ülesanded Karlepi (2003) järgi on:

  • sõnavara laiendamine
  • sõnatähenduse täpsustamine
  • sõnade aktiveerimine.