Korrektne eesti keel igapäevases asjaajamises

5.6. Ametikirja vormistamine

Ametlikus asjaajamises tuleb sageli vormistada kirju, mis on adresseeritud asutuse või ettevõtte esindajale. Ametikiri on funktsionaalne kirjutis, mis järgib kindlat vormistust, stiili ja sõnakasutust. Ülevaate ametikirja kirjutamisel tekkivatest küsimustest koos abistavate näidetega annab M. Raadik artiklis “Kuidas vormistada ametikirja” (2004a), mida saab lugeda aadressilhttp://www.eki.ee/keeleabi/artiklid3/ametikiri.html. Õpetusi aadressi ja kontaktandmete kirjutamiseks, dokumendipealkirjade vormistamiseks, ametite ja struktuuriüksuste nimetamiseks leiab M. Raadiku raamatust “Väikesed tarbetekstid” (2014). 

Maire Raadiku (2008) põhjalik keeleline juhend ametikirja vormistamiseks asub aadressil https://sisu.ut.ee/wp-content/uploads/sites/181/raadik_kuidas_vormistada_ametikirja_1.pdf. See juhend on jaotatud kaheksaks peatükiks, kus käsitletakse järgmisi teemasid:

1) numbrid;
2) lühendid (sh tarvilike lühendite loend);
3) kirjavahemärgid;
4) algustäht;
5) eesti perekonnanimed;
6) pöördumine;
6) süntaks;
7) loetelud.

Juhendi lõpus tutvustatakse ka erinevat tüüpi dokumente, nt kirja, e-kirja, otsust, määrust (vaata näidiseid lk 32–39). Kõigile, kes peavad kirjutama ametliku sisuga kirjakeelset teksti, on abiks “Ametniku soovitussõnastik”, vt http://www.eki.ee/dict/ametnik/.


 

Koosta ametikiri või ametlik e-kiri, järgides kõiki ametikirja stiili ja vormistuse nõudeid. Palun silma kindlasti Maire Raadiku keelelist juhendit “Kuidas vormistada ametikirja” (2008).

 


Loe lisaks!
  1. Aedma K. (2007). Kuidas näeb välja korrektne e-kiri? Digitark, aaressil http://www.digitark.ee/?p=454
  2. Ehala, M. (2000). Kirjutamise kunst. Tallinn: Künnimees.
  3. Kasik, R. (2007). Kuidas kirjutada selget tarbeteksti. Oma Keel, 1, 46-51.