Keskkond ja säästev areng
Lumehelbed
Voka lasteaed Naksitrallid
Materjalina kasutatud: nööbid, PVA liim
Tee tugevamale kilele nööpidest lumehelbe kuju, kata paksult PVA liimiga, lase kuivada paar päeva. Tõmba ettevaatlikult kile küljest lahti. Torka nõelaga auk ja riputa niidiga üles. Ei soovita kuivatada otse radiaatori peal, muutuvad kollaseks.
- Avaleht
- Säästva arengu kontseptsioon (Margit Teller)
- Õppematerjalid
- SOTSIAALNE KESKKOND
- Juhend õpiringis osalejatele
- Juhtnöörid õpiringi nõustajale
- Säästev areng Tartu Loodusmaja näitel
- Säästva arengu kontseptsioon
- Säästvat arengut toetav haridus ja elukestev õpe
- Õpimapp ehk portfoolio
- Õpiring
- Õppekäik kohtumisteks naabruskonna/kogukonnaga lasteaia lähiümbruses
- Õppematerjalid avatud õpikeskkonna kasutamiseks
- LOODUSKESKKOND
- Loodus- ja keskkonnahariduslike programmide ja õppemeetodite tutvustamine Tartu Keskkonnahariduse keskuses pakutava näitel.
- Lasteaia lähiümbruses uurimine ja õppimine
- MAJANDUSKESKKOND
- Koolieelse lasteasutuse majandamine Mammaste Lasteaia näitel
- KULTUURIKESKKOND
- Inimese ja looduse koosmõju kui kultuuripärandi osa- Taive Särg jutustab
- Soovidemaailmad- Küllike Veede jutustab
- Mustrite lugu- Anu Raud jutustab
- Õuesõppe pedagoogika ja kultuuripärand- Taive Särg
- Lasteaedade koostatud projektid
- Aed ja park -killukesed linnaloodusest
- Aruküla- minu kodukoht
- Assaku lasteaia looduse õpperada
- Avastamas mõisaparki
- Avastan loodust läbi liikumise ja oma meelte
- Hoia maailma ja maailm hoiab sind
- Hooli ja hoia
- Ilmaasjad kutsuvad avastama!
- Jäätmed siin ja palju seal, loodust püüan säästa ma
- Jäätmete mitu elu
- Ka väike on väärtus
- Keskkonnamängud labürindilaul
- KKK- Kaunis Kodune Kanepi
- Koos Sipsikuga puud ja põõsad selgeks
- Käbid meie ümber ja meie käes
- Lambad on siin ja lambad on sääl, vagurad, hääd
- Lammas
- Lokuta lasteaia lapsed otsivad jälgi
- Loodusega sõbraks
- Loome ise loodust. Loodust ja loodut tundma õppides
- Metsakollide õpiõu
- Mina elan rohelises Tõrvas
- Mina hoian loodust
- Mina õpin õues
- Nõiakarneval
- On kasvamas kuskil üks pisike puu
- Oskan olla looduse sõber!
- Paberi uus elu
- Paber meie elus
- Puuhaldja külaskäik
- Talupere aastaring
- Terekäsi taimeriigile
- Tervislik salat Naksitrallide taimekastidest
- Tunne oma kodulinna
- Tõrukesed Tammelinna avastamas
- Vaadakem sii mõtsa pääle
- Väikeste loodusuurijate õppeaasta lasteaia pargis ja lähiümbruses
- SOTSIAALNE KESKKOND
- Inspiratsiooniks
- Ajalehest punutud karp
- Auto
- Autoriiul
- Kaheksajalad
- Kaunistatud kummik
- Kaunistatud klaas
- Kaustahoidja
- Kilest müts
- Lihavõttemuru
- Liivakasti vormid
- Lillevaas
- Linnuke
- Linnu söögimaja
- Kinkekott
- Küünlalaternad
- Lammas
- Lepatriinu
- Lumehelbed
- Lumememmed
- Makett
- Merineitsi meisterdamine
- Munakarpidest lilled
- Munakarpidest pärg
- Nukud
- Näitus
- Paadid
- Pabermassist meisterdused
- Pildiraam
- Pillid
- Pliiatsitopsid
- Portree
- Puu
- Robotid
- Rütmipillid
- Seened
- Sokiloomad ja piimakotist kass
- Värvilistest paberijääkidest pildid
- Õunapuu
- Ämblik ja sajajalgne
- Taaskasutusmaterjalist mängud
- MAJANDUSKESKKOND
- KULTUURIKESKKOND
- Keskkond ja jätkusuutlik areng õpetajakoolituses
- ÕPPEMATERJALID
- Jätkusuutliku arengu kultuuriline mõõde
- Kaasamine, otsustamine, tegutsemine. Demokraatia praktiseerimine koolis ja kogukonnas. SAHi seos riiklike õppekavadega
- Kaasavad õppemeetodid
- Keskkonnaeetika dilemmad: kuidas on õige
- Kultuuri ja sotsiaalse dimensiooni teemade lõimimine õpetajakoolituse õppekavadesse. Interaktiivne ülesanne
- Majanduslik dimensioon säästva arengu kontseptsioonis ja selle seos riiklike õppekavadega. Isiklik jätkusuutlikkus
- Säästva arengu haridus (SAH). Säästva arengu mõiste
- Säästva arengu majanduslik dimensioon
- Säästva arengu põhimõtete arvestamisest riiklikes arengukavades
- Õpetaja* kompetentsid säästvat arengut toetavas hariduses
- ÕPPIJATE KOOSTATUD AINEPROGRAMMID
- Inimese ökoloogiline identiteet. Ökoloogiline vaade haridusele ja juhtimisele.
- Juhendaja seminar I
- Jätkusuutliku arengu teemade integreerimine toimetulekuõppe nädalateemadesse
- Keskkond ja jätkusuutlik areng
- Keskkonna ja jätkusuutliku arengu teemade lõiming põhikooli I ja II astmes
- Keskkonnakaitse ja säästev areng
- Läbiv teema „Keskkond ja säästev areng” kutseõppeasutuse õppekavades
- Mets põhikooli õppekavas
- Mäng koolieelses eas
- Pruuni kulla jälgedes
- Saksa keel
- Saksa keele algkursus
- Sport ja tervis
- Säästva arengu haridus
- Säästva arengu põhimõtete rakendamine looduse õpperadadel
- Taaskasutuse kaudu eelkooli õppeprogrammide korraldamiseks keskkonda säästvate õppevahendite loomine.
- Teemapõhine õppimine ja õpetamine (teema ALLIKAS näitel)
- Tervis. Koostöö. Tervis
- Viere, viere pääväkene, ehk rahvapärimused ja jätkusuutlik areng
- Võimalused jätkusuutliku käitumise kujundamiseks, toetudes Reggio Emilia tegevuskultuurile
- Õuesõpe alushariduses
- Ühiskonnaõpetuse alused ja didaktika
- Üldhariduskooli õppekava täiendavate aktiivõppeprogrammide juhendajate täienduskoolitus keskkonnahariduse keskuses