Äärmuslusest: sinna jõudmine, sellest eemaldumine ja selle ennetamine

Meist

Heidi Maiberg on Royal Holloway, Londoni Ülikooli doktorant, kes on spetsialiseerunud terrorismiuuringutele. Tema peamised huvivaldkonnad on seotud äärmuslaste, eestkätt islamistide ja paremäärmuslaste deradikaliseerumise ja eemaldumisega seotud protsessidega. Tema doktoritöö keskendub Euroopas ja Põhja-Ameerikas vabatahtlikel deradikaliseerimis- ja katkestamisprogrammidel kasutatavate meetodite mõju hindamisele. Tal on magistrikraad Tartu Ülikoolist, kus uuris Euroopa riikides kasutatavaid meetodeid, mis toetavad islamistide deradikaliseerumist ja eemaldumist.

Heidil on õpetamiskogemus nii üldharidus- kui kõrgkoolidest. Royal Holloway’s õpetas ta religioonisotsioloogiat. Ta on olnud ka kaaslektor Birkbeck, Londoni Ülikoolis, kus õpetas moodulit jälgimisest ja luurest. Varem kuulus ta ka Royal Holloway osakondliku uurimuseetika komiteesse ning on õpetanud ajalugu, ühiskonnaõpetust ja usundilugu kahes Eesti üldhariduskoolis. Tal on meeskonnaliikme ja projektijuhina töökogemust avalikust ja kolmandast sektorist. Näiteks, 2017. aastal töötas ta Eesti Siseministeeriumis Eesti Euroopa Liidu Nõukogu eesistumise ajal varjupaigameeskonna koordinaatorina.

MOOC “Äärmuslusest” on osa laiemast projektist pealkirjaga “Tundlike teemade käsitlemine klassiruumis”. Selle projekti eesmärk on koguda nelja sarnaste väljakutsetega silmitsi seisva riigi – Ungari, Poola, Tšehhi ja Eesti – teadmised ning töötada välja juhendmaterjale ülikoolide õppejõududele ja üldhariduskoolide õpetajatele. Projektiga luuakse meetodeid ja juhiseid koondav tööriistakast, mitmeid e-mooduleid, kaks e-kursust ja kolm MOOC-i õpetajatele, pedagoogika üliõpilastele, ülikoolide töötajatele ja sotsiaaltöötajatele. Projekti partnerid on Tartu ülikool (juhtivpartner), Kesk-Euroopa Ülikool, Hradec Králové Ülikooli ja Varssavi Majanduskool (SGH).