Nägemispuudega lapsed

KOOLI SISENE (õpetaja ja tugispetsialistid)

KOOLI VÄLINE (vanemad ja kohalik omavalitsus)

Õpetaja

  • väljendab tunnis ennast selge ja kuuldava häälega
  • haarab nägemispuudega lapse kõikvõimalikesse tegevustesse nii tundides kui väljaspool (koorilaul, tants, näitering)
  • leiab lapse tugevad küljed ja tõstab neid esile
  • käsitöö, kodumajanduse tunnis õpetab eristama erinevaid materjale jne

Vanemad

  • aidata last õppimisel
  • viia ringidess
  • toetada lapse iseseisvust
  • õigus olla kursis õppematerjalidega
  • toetada sõprussuhteid eakaaslastega
  • julgustada suhtlema inimestega ja osalema üritustel

Liikumine koolis ja õppetöö korraldus

  • kõikjal seintel käsipuud, ustel kätega tuntavad sildid
  • õpilane istub esimestes pinkides, et kuulda võimalikult hästi õpetajat
  • pimekirja tundev abiõpetaja
  • õppematerjal kas pimekirjas (tekstid) või käega kombitav (shabloonid)
  • koolis arvuti pimekirja klaviatuuri ja printeriga
  • võimaldada lapsel vastata suuliselt (mitte kirjalikult)
  • nägemispuudegalapse klassi tunnid toimuvad esimesel korrusel ühes kindlas klassis
  • soovi korral võimaldada lapsel kasutada tunnis diktofoni

Kohalik omavalitsus

  • võimaldada vanematele tasuta pimekirja kursuseid
  • vajadusel korraldada transport nägemispuudega lapsele
  • ümberkorraldused koolis nägemispuudega õpilase liikumise kergendamiseks
  • varustada kooli nägemispuudega lapsele sobilike õppematerjalide ja -vahenditega
  • vajalikud abivahendid nägemispuudega lastele igapäevaseks toimetulekuks
  • võimaldada psühholoogi teenus nii lapsele kui perele