1.1.2. Pakutava ametikoha tutvustus ja tööülesanded

1.1.2. PAKUTAVA AMETIKOHA TUTVUSTUS JA TÖÖÜLESANDED

Kõige olulisem asi, mis tööpakkumises silma jääb, on tavaliselt pakutav töö ja sellega kaasnev ametikoht. Olgu organisatsioon nii ahvatlev ja töötajasõbralik kui tahes, ei kandideeri me tavaliselt organisatsiooni pärast, vaid ikka töö sisu või teatud ülesannete pärast. Jah, vahel ollakse valmis jala ukse vahele saamiseks kandideerima ka organisatsiooni, mida peetakse enda unelmate töökohaks, et alustada madalamalt astmelt või mõnelt muult positsioonilt, et lõpuks saavutada oma töine eesmärk selles organisatsioonis. Samas ülesandepõhiselt lähenedes ollakse vahel isegi valmis silm kinni pigistama töö sisu kasuks selle ees, kui organisatsioon ei ole päris see, kus päriselt töötada sooviks.

 

 Kuigi tööandjad on tööpakkumistes hakanud pakutava töö sisu kirjeldama üsna põhjalikult ja organisatsioonile omaselt nüanssidega, ei pruugi see tagada seda, et kõik, mida kirjalikult pakutakse, ka seda tegelikult on. Esiteks on organisatsioonid niivõrd erinevad, näiteks raamatupidaja töö keskmise suurusega ettevõttes võib olla hoopis mitmekesisem kui raamatupidaja töö suures korporatsioonis, kus on ühele inimesele usaldatud vaid üks raamatupidamise lõik. Samuti võib ühe ametipositsiooni otsustusvabadus erinevates organisatsioonides olla väga erinev – näiteks võib ühes asutuses turundusspetsialist koostada ise kogu turundusprojekti koos eelarvega ja selle ellu viia, kuid teisel juhul on vajalik pikk kooskõlastusring. Kui sellised nüansid on sulle töös olulised, siis tuleb piltlikult öeldes vaadata ka ülesannete taha ning vajadusel tööandja käest ka üle täpsustada.

 

 Tuleb ette ka tööpakkumisi, kus enamik ülesandeid sulle sobivad, aga näiteks üks või kaks töölõiku ei ole väga meeltmööda. Sellisel juhul tuleb endas otsida kompromissi või oodata järgmist sarnast tööpakkumist, mis aga ei pruugi jällegi täpselt meele järgi olla. Kolmanda variandina võib tööandjaga läbi rääkida, milline on võimalus tööülesannete ümbermängimiseks.

 

 Töö sisu ja ülesanded on heaks indikaatoriks ka motivatsioonikirja koostamisel – seepärast tasub oma oskusi ja kogemusi võrdluses pakutava tööga ka motivatsioonikirjas ära märkida. Näiteks kui veebidisaineri tööpakkumises on kirjas ülesanne “turundusmeeskonna toetamine kujundustöödega”, siis motivatsioonikirjas võiks olla äratoodud, milliseid kujundustöid on tehtud (ideaalis võiks mõned disaininäidised ka lisatud olla). Või kui antud kogemus kandideerija pagasis veel puudub, siis kuidas võimalik tulevane veebidisainer seda puudust olemasolevate oskuste baasilt kompenseerib – näiteks kas on valmis õppima juurde või on kursis kujunduslahendusi võimaldavate tehnoloogiatega. Kui huvi pakutava töö vastu on aga suur ja tegutsemistahet on, siis võiks katsetada enne kandideerimist oma võimekust ja proovida midagi kujundada. Esiteks annab see aimu, kui kerge või raske kujundamine kandidaadi jaoks on ja teiseks annab tööpakkujale kindlasti aimu kandideerija õppimishuvist ja initsiatiivikusest.


 

 HARJUTUS 4  

Kaks firmat, kaks raamatupidaja tööpakkumist. Kas ja millised erinevused on sinu meelest pakutavate tööde sisus? Kui vaatad laiemalt, siis milliseid võimalusi ühes või teises tööpakkumises veel näed?

 

 

31 
 

32