2.2.3 Enesehindamine

Hindamisfaasis hindab õppija oma tegevuse edukust. Siin võib eristada kognitiivseid hinnanguid (näit. kas mu ülesande vastus oli õige), metakognitiivseid hinnanguid (näit. kas mu mõttekäik oli edukas ja viis mind sihile, kas valisin õiged strateegiad ülesande lahendamiseks), hinnanguid oma motivatsioonile (näit. mulle meeldis seda ülesannet lahendada, sest see oli minu jaoks põnev, see võimaldas mul midagi uut avastada, see tekitas minus huvi uute asjade teadasaamise vastu), hinnangud oma käitumisele (näit. ma jäin ajahätta, sest alustasin liiga hilja; ma ei suutnud seda ülesannet piisavalt hästi teha, sest ei teadnud, kust küsida/leida abi) ja hinnangud ülesande kontekstile (näit. ma ei saanud aru, miks see ülesanne on vajalik, kuidas see on seotud õpitava teemaga, jne). Oma tegevuse kriitiline hindamine peaks toetuma seatud eesmärkidele, seega on oluline alustada sisukate eesmärkide seadmisest ning ülesande lõppedes hinnata oma tegevuse edukust just seatud/täidetud eesmärkide valguses. 

Tegevused: