2. Tegevused ja ülesanded õpioskuste arendamiseks

 

Õpistrateegiate õpetamisel on teatud „kuldreeglid“, mida tuleks silmas pidada.

Üldised soovitused õpistrateegiate arendamiseks

  • Õpistrateegiate õpetamine peab olema lõimitud aineõppesse ja olema konkreetse ainekursuse osa.
  • Õpistrateegiate rakendamise tingimusi ja nende kasulikkust tuleb õppijatele selgitada, sest muidu võivad õppijad sattuda segadusse ja tunda end häirituna (selle vältimiseks soovitatakse näidata ja selgitada, kuidas teatud oskused toetavad nende õpitegevust).
  • Õppijatele tuleks jätta piisavalt aega harjutamiseks, et uued õpistrateegiad ja -oskused saaksid omandatud ja muutuksid automaatseks.
  • Parimaid tulemusi annavad kombineeritud sekkumised, st toetatakse üheaegselt nii kognitiivseid kui ka metakognitiivseid õpistrateegiaid.