Suhtlemisoskus on oskus luua inimesega kontakt, teda kuulata ja ennast arusaadavalt väljendada. See tähendab ühelt poolt kognitiivset võimet saada aru ema- või võõrkeelest, esitada teavet ja ideid nii suuliselt kui ka kirjalikult selgel ja veenval viisil. Teisalt eeldab hea suhtlemine teise poole aktiivset kuulamist, temast arusaamist ja talle läbimõeldult vastamist. Tähtsal kohal on ka tähenduslikud mitteverbaalsed suhtlusviisid (näiteks näoilmed).
Hea suhtlemisoskusega inimene tunnetab nii enda kui ka teise poole vajadusi ja soove, mõistab ja väärtustab inimeste erinevusi ning on valmis looma nendega usalduslikku suhet. Edukas suhtleja tuleb toime eri (kultuuri)keskkondades ning suudab oma suhtlusstiili ja sõnumit vastavalt vajadusele kohandada.
Mõttehetk. Inimestega suhtlemist tuleb ette iga päev: tööl, koolis, poes või tänaval. Kuidas käitud eri suhtlusolukordades? Kuivõrd hästi oskad leida ühist keelt eri suhtluspartneritega? Kas oled vestluses kohal ja kuulad tegelikult, mida kaaslane Sulle ütleb? Oled Sa suuteline väljendama ennast vestluspartnerile sellisel moel, et mõistmine oleks vastastikune ning vestlus oleks meeldiv ja viisakas? Kuivõrd pöörad tähelepanu sellele, milline on vestluses Su näoilme? Kas oskad näidata oma kehakeelega avatust suhtluspartneri suhtes? Kui selgelt väljendad ennast kirjalikult ja millises vormis tuleb see Sul eriti hästi välja? |
Inspiratsiooni tegutsemiseks