Teema 4: Ettevõtte sotsiaalse vastutuse jõu kasutamine
Selle teema raames käsitletakse ettevõtete sotsiaalse vastutuse tähtsust ja kuidas see võib olla oluliseks teguriks, mis aktiveerib inimesi tegelema võimalike ühiskonna probleemidega, mida nad saaksid aidata lahendada. Selle teema õpieesmärgiks on omandada arusaam ettevõtte sotsiaalsest vastutusest ja sellest, kuidas seda DKO projekti arendamiseks kasutada.
Mis on ettevõtte sotsiaalne vastutus?
Ettevõtte sotsiaalne vastutus (CSR) on olukord, kui ettevõtted võtavad vastutuse oma tegevuse mõju eest ühiskonnale ja teevad rohkem, kui seadusandluses nõutud, et omada positiivset moraalset mõju kogukonnas.
CSR võib väljenduda õiglase kaubanduse tavade järgimisena, töötingimuste parandamisena, annetuste tegemisena või sponsorlusena. CSR on ettevõtete jaoks praeguses ettevõtluskliimas üha olulisem.
Miks ettevõtte sotsiaalne vastutus on oluline?
Ettevõtte sotsiaalne vastutus on kasulik kõigile, alates tarbijast kuni ettevõtte endani. Tarbija teab, et valides ostu sotsiaalselt vastutustundlikust ettevõttest, aitab ta kaasa heale eesmärgile ning ettevõte saab eetilisi tavasid järgides suurendada müüki, firma väärtust, nime tuntust ja kliendibaasi. Ja loomulikult saab laiem kogukond kasu sellest, et ettevõte tegeleb CSR-iga – sealhulgas loodetavasti ka teie projekt!
Ettevõtte sotsiaalse vastutuse strateegia koostamine
Mõelge, mida teie DKO projekt kavatseb teha/saavutada. Kus peituvad teie tugevad küljed? See võib olla kõik alates tugevast turundusmeeskonnast kuni suurepärase suhtluseni teie ettevõttes. Töötage nende tugevate külgedega ja toetuge neile kogu oma CSR-teekonna jooksul. CSR-strateegia kavandamisel on oluline kindlaks teha, mida teie kliendid väärtustavad. Veenduge, et kõik, millesse investeerite, oleks kooskõlas teie projekti missiooniga.
Kasutage ideid kogu oma meeskonnalt.
Luues projekti raames ettevõtete sotsiaalse vastutuse kaasamisplaani koos oluliste vabatahtlikega aitab teil luua kindla CSR-strateegia, mida saate seejärel ülejäänud meeskonnale tutvustada. Et tagada selle ehtsus, peavad kõik teie projektis osalejad teie CSR-strateegiasse uskuma.
Vaadake videot, mis käsitleb ettevõtte sotsiaalse vastutuse tähtsust igas suuruses ettevõtetes.
https://www.youtube.com/watch?v=dwh93cjDeT0
Enesekontrolli test