Teema 4: Üliõpilaste digitaalse kodanikuosaluse näited

SDCE_clowdSelle teema õpieesmärk on anda õppijatele ideid, kuidas digitaalne kodanikuosaluse projekt praktikas välja näeb. Õppijatele tutvustatakse Euroopa üliõpilaste praktilisi näiteid digitaalsest kodanikuosalusest.

 

Üliõpilaste õppimine ja kodanikuosalusSDCE1-4

Teadlased on leidnud statistiliselt olulise seose kodanikuosaluse ja akadeemilise kaasatuse vahel. Üliõpilased, kes tegelevad kodanikuküsimustega akadeemilises tegevuses ja seovad teooria praktikaga, tugevdavad kriitilise mõtlemise, suhtlemise ja koostöö võtmepädevusi ning nad arendavad emotsionaalset intelligentsust ja kohusetundlikku empaatiat kogukonda kuuludes.

 

Kaks näidet üliõpilaste digitaalsest kodanikuosalusest

Iirimaa Galway Mayo Tehnoloogiainstituut (GMIT) töötas välja mooduli oma turundusvaldkonna kursuste jaoks. See moodul pakkus turundus- ja disainitudengitele vajalikke oskusi, mis toetavad vabatahtliku või kogukonnaprojekti väljatöötamist.

Üliõpilased pakkusid oma oskusi ja teadmisi kohalikele kogukondadele. Nad töötasid vahetult kogukondade ja vabatahtlike organisatsioonidega, abistades neid oma digilahenduste ideede ja oskustega ning rakendasid kogu mooduli jooksul õpitut reaalses elus.

 

Tartu Welcome Center on mittetulundusühing Tartus, Eestis. Nende eesmärk on aidata Tartusse ja Lõuna-Eestisse saabuvatel uussisserändajatel sujuvalt kohaneda ja Eesti ühiskonda sisse elada. Welcome Center pakkus uutele tulijatele teenuseid, milleks olid tasuta konsultatsioonid, registriteenused, kultuuri- ja võrgustikuüritused ning kasulik teave. Üliõpilased saavad panustada vabatahtlikena.

Enesekontrolli test

This project has been funded with support from the European Commission. The author is solely responsible for this publication (communication) and the Commission accepts no responsibility for any use may be made of the information contained therein.