2. Ettevõtluspädevus

2. ETTEVÕTLUSPÄDEVUS

motlemiseks Iseseisvaks mõtlemiseks:

Kuidas mõistad Sina ettevõtluspädevust?


Ettevõtluspädevust võime ühise määratluse puudumisel mõista erinevalt ning sellest tingituna pöörata ka ettevõtlusõppes rõhku erinevatele aspektidele ning omandada õppele erinevaid väljundeid. Ühise arusaamise kujundamiseks on antud minikursusel ettevõtluspädevuse defineerimisel aluseks võetud ettevõtlus- ja karjääriõppe programmi Edu ja Tegu[1] raames välja töötatud ettevõtluspädevuse määratlus. Ettevõtluspädevuse definitsiooni kohaselt on ettevõtluspädevus teadmiste, oskuste ja hoiakute terviklik kogum, mis on vajalik väärtuse loomiseks ideede elluviimisel, õppija ettevõtlikkuse arenguks ning jätkusuutlikuks toimetulekuks töös ja igapäevaelus[2]. Ettevõtluspädevust aitab paremini mõista programmi raames välja töötatud ettevõtluspädevuse mudel, mida käsitletakse kui teadmiste, oskuste ja hoiakute terviklikku kogumit. Mudel hõlmab 14 alapädevust, mis jagunevad nelja pädevusvaldkonda.

joonis2

motlemiseks Iseseisvaks mõtlemiseks

Kuidas mõistad Sina mudelis toodud alapädevusi?

Millist pädevusvaldkonda pead ettevõtlusõppes kõige tähtsamaks?


test Mõistmaks paremini pädevusmudelis toodud alapädevuste tähendust, palun Sul sooritada interaktiivne harjutus:

 


Kui tunned, et vajad abi alapädevuste lahtimõtestamisel, võid lugeda ettevõtlus- ja karjääriõppe programmi Edu ja Tegu raamdokumendist[1] alapädevusi puudutavat infot, selle leiad lk 37-53 :

https://ettevõtlusõpe.ee/wp-content/uploads/2018/12/Raamdokument_web_3.pdf 


[1] Ettevõtlus- ja karjääriõppe programm Edu Ja Tegu: https://ettevotlusope.edu.ee

[2] Arro, G.; Jaani, J.; Loogma, K.; Malleus, E.; Titov, E.; Toding, M.; Täks, M. & Venesaar, U. (2018). Ettevõtlikkuse ja ettevõtlusõppe süsteemne arendamine Eestis. Tartu: Haridus- ja Teadusministeerium.

[3] Arro, G.; Jaani, J.; Loogma, K.; Malleus, E.; Titov, E.; Toding, M.; Täks, M. & Venesaar, U. (2018). Ettevõtlikkuse ja ettevõtlusõppe süsteemne arendamine Eestis. Tartu: Haridus- ja Teadusministeerium.