3.4 Sündmuse kavandamine

3.4. SÜNDMUSTE KAVANDAMINE

Kui esialgne sündmuse kava õpilasgruppidel on loodud, võiks õpetaja suunata õpilasi planeerima detailsemat tegevuskava, et kaardistada konkreetsed tööülesanded meeskonnas, need ajastada ning jagada vastutus meeskonnaliikmete vahel. Selleks võib kasutada või endale sobivalt modifitseerida järgmist tegevuskava vormi:

Allalaetav fail asub siin:  tegevuskava_vorm.docx

Tegevuse kirjeldus

Aeg

Vastutaja(d)

Vajalikud ressursid

Vajalikud ettevalmistused

Edukuse indikaator

Progressi näitaja

Suuna õpilasi kaardistama kõiki olulisi vajalikke tegevusi enne ja pärast sündmust, mis hõlmavad ettevalmistust, turundamist, korraldamist, koostööpartnerite ja rahaliste vahendite kaasamist, tagasiside ja tulemuslikkuse hindamist jm olulisi aspekte.

Suuna õpilasi ajastama antud tegevus – mis ajaperioodil tegevus ellu viiakse?

Kes meeskonna-

liikmetest vastutab tegevuse elluviimise eest? Milliste tegevuste eest meeskonnaliige vastutab?

Milliseid (rahalisi) vahendeid on vaja tegevuse elluviimiseks?

Milliseid tegevusi, ettevalmistusi on vaja teha tegevuse elluviimiseks?

Millise indikaatori / tulemuse abil mõõdan tegevuse edukust?

Milline peab olema indikaatori suurus kindlaks ajaperioodiks, et mõista tegevuse edenemist?

NÄIDE 1

Sobiva ruumi leidmine sündmuse korraldamiseks

03.-14.01.22

PEETER

Maksimaalne ruumi rendi eelarve 20 eurot.

Kaardistada ära võimalikud koostööpartnerid, kes võiksid olla huvitatud ürituse toimumisest ning kes omavad sobivat ruumi sündmuse elluviimiseks.

Sobiva ruumi leidmine

14. jaanuariks on leitud sobiv ruum ning selle kasutamine kooskõlastatud.

NÄIDE 2

Auhinnamäng ürituse lehe levitamiseks sotsiaalmeedias (Facebookis)

12.02.22 – 19.03.22

26.02.22 – Mari on saanud sponsorilt sobiva atraktiivse meene mängu võitjale

12.03.22 – Auhinnamäng sotsiaalmeedias on läbi viidud ning võitja välja kuulutatud 19.03.22 – Võitjale meene edastatud

MARIsponsori leidmine auhinnamängu meene jaoks, meene transport võitjale

JÜRI auhinnamängu postitused sotsiaalmeedias

1. Auhind mängule sponsorilt – eelarve 0 eurot.

2. Auhinna transport (pakiautomaat) võitjale – eelarve 3 eurot

Leida sponsor auhinnamängu meene jaoks.

Auhinnamängu postituse loomine. Auhinnamängu postituse jagamine, uuendamine, esiletõstmine. Auhinnamängu võitja väljakuulutamine. Meene transpordi korraldamine võitjale.

1. Atraktiivne auhinnamängu meene

2. Osalejate ja huvitatute arv sündmuse lehel

26. veebruariks on saadud atraktiivne meene mängu võitjale sponsorilt

Auhinnamängu tulemusena on 12. märtsiks kasvanud ürituse sotsiaalmeedia lehel huvitatute arv 60ni ning osalejate arv 20ni.

Pööra tähelepanu tegevuste kaardistamisel avalike ürituste puhul turundustegevustele, et need oleksid lahti kirjeldatud detailselt, hõlmates detailset tegevuste kirjeldust erinevates kanalites. Kui õpilastele tundub see keeruline, võib paluda turundustegevuste jaoks eraldi plaani luua. Näiteks kui peamine roll sündmuse turundamisel on sotsiaalmeedial, siis suuna õpilasi kaardistama detailsed tegevused iganädalaselt, mis tagavad sündmuse laiema leviku – nt palu ajastada eraldi sisupostitused, auhinnamängud, tasulised reklaamid, esinejate avaldamine jne.

Tegevuskava koostamisel juhi tähelepanu ka tegevustele, mida on oluline ellu viia pärast ürituse toimumist – näiteks kuidas hinnatakse sündmuse edukust? Kui on oluline küsida tagasisidet osalejatelt sündmuse õnnestumise analüüsimiseks, siis suuna õpilasi kavandama tegevusi, et sobivat tagasisidet koguda – näiteks välja töötama tagasiside ankeeti osalejatele. Kui sündmusel on olulisi koostööpartnereid, suuna õpilasi mõtlema võimalustele, kuidas neid tänada ja tunnustada.


motlemiseks Iseseisvaks mõtlemiseks:

Milliste ettevõtluspädevuse alapädevusi arendavad õpilased sündmuse kavandamise faasis?