3.1 Projektõppe kavandamine

3.1. PROJEKTIÕPPE KAVANDAMINE

Sündmuste planeerimisel tuleb silmas pidada, et erinevad õpilasgrupid / klassid ei pruugi olla ühtemoodi motiveeritud ega avatud antud lähenemisele. Mõne grupi puhul võib olla keeruline taolist projektõpet rakendada ning tasub kaaluda, kas see on sobivaim lahendus antud grupi jaoks. Näiteks kui valdav osa klassi õpilastest eelistab õppida individuaalset tööd tehes, ei pruugi meeskonnatööl põhinev lähenemine neile meeltmööda olla ega soovitud tulemusi anda. Õppetöö ja metoodika kavandamisel on seetõttu hea küsida sisendit konkreetse õpilasgrupi käest ning võtta vastu otsused koos õpilastega.

Mida tasuks silmas pidada õpilasgrupiga projektõpet planeerides? Soovitan mõelda ise ja arutleda õpilastega järgnevatel teemadel:

  1. Kui ühtne on õpilasgrupp?
  2. Kas õpilasgrupp on avatud ja motiveeritud antud lähenemise suhtes?
  3. Kui suur on õpilasgrupp ning kuidas on mõistlik jaotuda vajadusel meeskondadesse?
  4. Kas eelistatud on kogu grupiga ühise sündmuse planeerimine või väiksemates gruppides sündmuste elluviimine?

Sündmuse planeerimisel tasub eelkõige lähtuda õpilasgrupi soovidest, huvist ja vajadustest. Otstarbekas on kaasata õpilased sündmuse planeerimisse võimalikult varakult, andes neile võimaluse osaleda ideede genereerimisel. Oluline on, et õpilased saaksid end teostada huvipakkuval teemal, näiteks spordilembesed noored võivad korraldada spordiürituse või -päeva, samal ajal kui loomevaldkonnast huvituvad õpilased võivad korraldada avatud kunstinäituse, eesmärgiga tuua noorte andekate kunstnike tööd avalikkuse ette. Oma huvist lähtudes on õpilased motiveeritud ning kogemus annab neile võimaluse oma huvi praktiliselt realiseerida, omandades seeläbi väärtuslikke kogemusi.