3.5 Monitooring ja nõustamine
3.5. MONITOORING JA NÕUSTAMINE
Sündmuse kavandamisel ning tegevuste kaardistamisel on oluline, et meeskonna mentoril jaguks piisavalt aega meeskonna suunamiseks, nõustamiseks ning planeeritud ja läbiviidud tegevuste tagasisidestamiseks. Õpilasgrupid võivad vajada suunamist planeeritud ajakavas püsimiseks, samuti võib ette tulla raskusi ja konflikte meeskonnas. Mentoril on ka oluline roll meeskonna motivatsiooni hoidmisel kui kõik ei suju plaanipäraselt ning julgustamaks, suunamaks otsima alternatiivseid lahendusi.
Monitooring ning meeskondade nõustamine on ajamahukas, kuid kriitilise tähtsusega. Seetõttu on hea, kui lisaks aineõpetajale osaleb suuremate klasside või rohkemate meeskondade puhul tiimide mentordamises ja juhendamisel teisi õpetajaid, koolitöötajaid või kooliväliseid partnereid. Kui peamine õppetöö toimub ainetunni raames, saab kooliväliseid mentoreid lülitada näiteks virtuaalselt oma meeskonnale nõu andma. Võimalik on korraldada ka ühismentordamise sessioone. Teatud valdkonna mentor, nt sotsiaalmeedia turundamise ekspert võib anda tagasisidet kõikide meeskondade kavandatud turundustegevusele sotsiaalmeedias ühe ainetunni raames.
Sündmuste elluviimisel on samuti õpetaja või mentori tugi oluline. Kohapeal võib tulla ette ootamatusi – nt tehnilisi probleeme, millele tuleb kiiresti lahendusi leida. Samuti võivad olulised tegevused (nt fotode, videote tegemine ürituse järelkajastuseks) õppijatel ununeda. Mistõttu on mentori või õpetaja tugi oluline. Hea on vahetult pärast ürituse toimumist võtta aega vestlusringiks korraldava meeskonnaga, et analüüsida vahetult sündmuse edukust, meeskonna emotsioone, kordaminekuid ja komistuskivisid.