Argikogemusele toetudes ei püüa vist keegi ühele automargile mõeldud tagavaraosi mõnele teisele autole sisse pressida. See lihtsalt ei hakka tööle. Õpitegevuste vallas peaksime pidama silmas analoogilisi ohtusid. Tiit Lukki
Õppimist toetav hindamine on hõlpsasti rakendatav teatud pedagoogilises taustsüsteemis. Ning ka vastupidi – mõnes teises süsteemis ei lähe ükski selle element soovikohaselt “tööle” või hakkab töötama esialgsetele ideedele isegi vastu. Seetõttu oleme välja toonud neli eeldust, mida õppimist toetava hindamise edukas rakendamine vajab.
Mõelge, mida need eeltingimused teie jaoks tähendavad ja klikkige ka neil eeltingimustel, mille kohta rohkem infot vajaksite. Kui kõik on arusaadav, siis võite minna neljanda eelduse: hindamisalase kirjaoskuseni. Kui tahaksite esimese kolme kohta infot juurde saada, siis olete teretulnud vaatama alltoodud videoesitlust.
Järgnevas videos arutletakse, miks need eeltingimused nii olulised on.
Esitluses kasutatavas videolõigus räägib õpetaja rollist Toomas Tross.
Lõik on ettekandest “Õpetaja kui roll”, milles esinevad Toomas Tross (Tuut) ja Haide Männamäe (Piip).
Nende kolme eeltingimuse täitmisega luuakse õppimist toetava hindamise rakendamiseks soodne keskkond. Selleks, et õppeprotsessi käigus kogutud teave tõepoolest võimalikult hästi kõigi ja iga õppija õppimist toetaks, on vajalik ka neljas element, mida on nimetatud hindamisalaseks kirjaoskuseks.