TI rakendused toetavad õppimist mitmekülgselt: need selgitavad keerulisi teooriaid, pakuvad ideid ja tagasisidet uurimistööks, lihtsustavad statistilist analüüsi ja programmeerimist ning aitavad teksti tõlkida, toimetada ja vormistada. Lõpptulemuse täpsuse ja kvaliteedi eest vastutab siiski TI kasutaja.
TI rakenduste abi võib kasutada mitmesuguste sisuliste probleemide lahendamisel. Siin on mõned ideed, kuidas TI rakendused võiksid sind õppimisel toetada.
Ära kaota TI-ga töötades kunagi valvsust. Kogu TI-st saadud väljund tuleb alati ise üle kontrollida, et veenduda sisu õigsuses.
TI-l põhinevad tekstirobotid võivad osutuda kasulikuks tekstiga töötamise eri etappides.
Üliõpilane Riina sai kursusel ülesande anda tagasisidet kaasõppija Mari koostatud tööle. Mari töös oli esitatud alljärgnev kasutatud allikate loend. Riinale tundus asi kahtlane, sest ta oli selle ülesande tegemiseks õppejõu soovitatud allikate loendi ise läbi töötanud ja Mari töös esitatud allikad ei olnud sellega kooskõlas. Riina tahtis Mari allikate kohta tagasisidet anda, selleks asus ta esmalt Mari esitatud allikate korrektsust üle kontrollima. Kas Riina leidis sellised allikad?
Kui Riina Mariga hiljem vestles, ütles Mari, et kasutas töö koostamiseks TI-d ja koostas järgmise viiba: “Kirjutan kodutööd teemal laste keeleline areng, mitmekeelsus Eestis, laste keele omandamine: sotsiolingvistiline ja psühholingvistiline perspektiiv, laste keele omandamine ja areng, keeleõppe meetodid ja õppija areng. Koosta mulle selle töö kokkuvõte koos allikaviidetega ja kasutatud allikate loeteluga. Kasuta vähemalt 6 allikat.“
Proovi küsida enda valitud teema kohta sarnast viipa kasutades vähemalt neljalt tekstirobotilt teemakohaseid allikaid. Millised allikad saad? Kontrolli üle, kas need allikad on tõesed ja ka korrektselt vormistatud. Mida sa sellest järeldad?
Tuleta meelde siinses õppematerjalis antud viiba koostamise soovitusi ja analüüsi, miks siin ülesandes esitatud viip ei anna head tulemust.