Teema 2: Kuidas digitaalne kodanikuosalus mõjutab ülikoole (ja muudki)
Selle teema õpieesmärk on mõista kodanikuaktiivsuse ja digitehnoloogia vahelisi seoseid ning teha kindlaks, kuidas digitehnoloogiat saab kodanikuaktiivsuses kasutada.
Üliõpilaste kaasamine ja digitaliseerimine
Kodaniku kaasamise projektides saab digitehnoloogiat rakendada kahel viisil:
1. Sihipärane digitaliseerimine: sellisel kujul digitaliseerimine toimub siis, kui projekti loojad kasutavad digitehnoloogiat projekti loomisest alates.
2. Erakorraline digitaliseerimine: sellise digitaliseerimise kasutuselevõttu projekti juhtimisel on tekitanud mõni erakorraline olukord, nt Covid-19 pandeemia.
Sihipärase digitaliseerimise näide:
UNEDi virtuaalne üliõpilaste praktiline õppeprogramm Hispaanias loodi virtuaalsel üliõpilasvahetusel põhineva praktilise e-kursusena. Selles osalesid hispaania üliõpilased UNED-ist (Universidad Nacional de Educación a Distancia) ja Aafrika üliõpilased ENS-ist (Ecole Normale Supérieure), Beninis asuvast Porto Novost, kes osalesid hispaania keele õpetajate õpetajakoolituse kursusel. Üliõpilased kohtusid veebis tundides, et tugevdada oma suulist hispaania keele oskust, kuna Beninist pärit üliõpilastel ei olnud hispaania keelt kõnelevatesse riikidesse reisimiseks rahalisi vahendeid.
Erakorralise digitaliseerimise näide:
Klagenfurti ülikooli üliõpilaste vabatahtlikud projektid Caritasele on mõeldud üliõpilastele, et õppida, kuidas projektijuhtimine praktikas töötab. Üliõpilased osalesid erinevates projektides, näiteks kogus üks projektimeeskond kohalikule kodutute päevakeskusele hügieenitarbeid ja teine projekt viis taaskasutusse ära visatud raamatuid. COVID 19 pandeemia tõttu tuli projektid kolida digikeskkonda. Üks projektimeeskond kavandas algselt koolinoortele õppetunni mesilaste suremuse kohta piirkonnas. Koolitunni asemel lõid nad lastele sel teemal filmi.
Enesekontrolli test