tutvustatakse edukriteeriume, mis aitavad eesmärke täpsustada
arutletakse, mille poolest erinevad hindamis- ja edukriteeriumid
selgitatakse, miks on oluline kaasata õppijaid edukriteeriumide kokkuleppimisse
tuuakse edukriteeriumide praktilise kasutamise kohta näide Šotimaalt
Selleks, et nii õpetaja kui õppijad teaksid, mida ja kuidas hinnata, on vajalikud selged kriteeriumid.
Võimalik on kasutada näiteks hindamiskriteeriume, edukriteeriume, hea soorituse kriteeriume. Olulisemate (aineüleste) pädevuste, lõimitud ülesannete puhul või juhul, kui tahetakse täpselt avada ka erinevaid sooritustasemeid, võib abi olla ka detailsetest hindamismudelitest.
Järgnevas videoesitluses tutvustatakse õpilastele antava põneva ülesande abil, kuidas ja milleks edukriteeriume kokku leppida.
Kolmandate osapoolte sisu nägemiseks palun nõustu küpsistega.
Et õppijad aru saaksid, mida neilt oodatakse või millises suunas liikuda, võib alustada
hea töö või soorituse demonstreerimisest / analüüsist või
erineva tasemega tööde / soorituste demonstreerimisest / analüüsist
ja jõuda nende kaudu edukriteeriumiteni.
Võib alustada ka
kriteeriumite tutvustamisest õppijatelevõi
koostamisest koos õppijatega
ja hiljem kasutada neid kriteeriume protsessi- ja lõpphindamisel.
Praktiline ülesanne
Pange kirja üks oluline mõte, mille videoesitlusest saite.
Kavandage koos õpilastega ühe ülesande edukriteeriumide loendi koostamine.
Kutsuge kolleeg vaatama tundi, kus arutate õpilastega edukriteeriume.
Paluge kolleegilt tagasisidet, kuidas kriteeriumide väljatöötamine õnnestus ja mida võiks veel katsetada.