Mõtlemisülesanne
Kuidas saab seostada ainespetsiifilisi õppe-eesmärke kõige olulisemate pädevustega?
Kuidas saab seostada õppijate endi poolt seatud eesmärke kõige olulisemate pädevustega?
Kui õpite koos kaaslas(t)ega, arutlege neil teemadel. Seejärel (aga mitte enne!) võite piiluda ka vastusekasti. Kui teie arutelus sündis teistsuguseid, aga samuti häid ideid, oleks väga tore, kui leiaksite aega ja saadaksite need meiliaadressil maria.jurimae@ut.ee
Näiteks kui sihiks on, et õppija võrdleb mingeid nähtusi oluliste tunnuste alusel, kirjutab kaardile legendi või väärtustab kodukoha kultuuritraditsiooni, siis on neid kõiki sihte vaja konkreetsemaks muuta mingi täpsema sisu kaudu.
Selleks sisuks võib olla nii ainevaldkonna sisu (nt võrreldakse pilvi nende kõrguse ja kuju alusel, leelis- ja muldmetalle, geneetiliselt muundatud ja muundamata organisme) kui ka õppija enda pakutud sisu (võrreldakse erinevate firmade korvpallitosse, arvutimuusikaprogramme, kiviktaimla loomise printsiipe).
Tähtis on, et ka õppijad mõistaksid, et nende OLULINE õppesiht on just võrdlemisoskuse areng, ent nad ei saa võrrelda asju ja nähtusi, mille kohta pole teadmisi ja arusaamu.
Selle teema ühe eelmise allteema praktilises ülesandes panite kirja oma järgmise teema õppega seonduvad eesmärgid.
Mil viisil oleks kõige parem neid eesmärke õpilastele tutvustada? Kas teema võimaldab ka õppijate oma eesmärkide kaasamist?
Tutvustage eesmärke õpilastele enda valitud viisil ja tegelge samaaegselt ka pedagoogilise dokumenteerimisega (nt salvestage arutelu eesmärkide üle, pildistage tahvlit või paberit, millele eesmärgid (grupitööna) kirja said, paluge õpilastel eesmärgid lühidalt kirja panna ja valige neist töödest välja mõni (nt eriti edukas, keskmine ja selline, mille autorile eesmärgid jäid pigem arusaamatuks jäid).
Näidake neid paarilisele ning arutlege, kas need eesmärgid olid õppijatele olulised ja arusaadavad ning mis andis tunnistust, et see nii oli (või ei olnud). Mida sellest protsessist õppisite ning mida järgmisel korral võiks teha samamoodi? Veel paremini?