Õpiväljundeid võib sõnastada väga konkreetselt.
Kui sama valdkonnaga edasi minna, siis mõne aja pärast võib taotletavaks õpiväljundiks olla
Milline oht kaasneb sellega, kui sõnastame õpitulemused väga konkreetselt, detailselt ja mõõdetavalt?
Kehtiva riikliku õppekava üldosas on loetletud mitmesugused eriti olulised õpiväljundid: suutlikkus toime tulla ema- ja võõrkeelsete tekstidega, valmidus üles näidata kodanikualgatust ja ettevõtlikkust ning vastavad teadmised, sotsiaalsed ja enesekohased oskused, tervislikud eluviisid, oskus mõista ja luua sümboleid, graafikuid, skeeme. Kõik need õpiväljundid kajastuvad ka ainevaldkonnakavade üldosades.
Need on õppe strateegilised eesmärgid ehk sihid, mida Eesti õppekavades on nimetatud pädevusteks.
Järgnevas esitluses arutletakse selle üle, miks on just pädevused kui õpiväljundid sobivamad kaasava hariduse kontekstis.