Tehisintellekt Tartu Ülikoolis

TI õpetamisel: eelised ja puudused 

TI kasutamine õpetamisel annab teatud eelised, kuid kindlasti ei ole see ideaalne vahend, mida pimesi usaldada. Seetõttu tasub põhjalikult läbi mõelda, kuidas tehnoloogia pakutavad eelised oma õpetamises ära kasutada, kuid olla samas teadlik ka selle puudustest.   


EELIS
TI annab võimaluse tõhusalt luua erinevate õpioskuste ja -eelistustega õppijatele mõeldud õppematerjale, toetades seeläbi paremini nende individuaalset õpiprotsessi.  

PUUDUS
Siiski tuleb arvestada vähemalt esialgse ajakuluga selle peale, et panna TI rakendused enda eesmärkide jaoks edukalt tööle. Samuti on oluline arvestada, et TI on siiski masin, mis ei pruugi suuta kõiki õpperühma eripärasid arvesse võtta, mistõttu on õppejõul vaja materjale kontrollida ja kohandada.  


EELIS
TI rakendamine aitab mitmekesistada õppematerjale ning saada n-ö kõrvalseisja vaade oma algsetele plaanidele.  

PUUDUS
Samas tuleb olla TI rakendamisel tähelepanelik, kuna TI võib hallutsineerida ning luua faktiliselt ebakorrektset sisu. Seetõttu on oluline pakutud sisu kriitiliselt hinnata, et mitte luua ebarealistlikke ülesandeid või ebatäpse sisuga õppematerjale. 


EELIS
TI võimaldab kiiret ja süsteemset tagasisidestamist, mis aitab õppijal märgata oma vigu ning nendest õppida.  

PUUDUS
Teisalt ei suuda masinlik tagasiside alati õppeprotsessile kaasa aidata, sest õppija vajab ka inimlikku ja empaatilist tuge, mida saab pakkuda vaid õppejõud. Seega peab TI rakendamist tagasisidestamisel kindlasti kombineerima õppejõu toetusega.  


EELIS
TI-d kasutades on võimalik vähendada ajakulu õppetöö ja -materjalide ettevalmistamiseks ning tagasisidestamiseks.  

PUUDUS
Samas areneb TI valdkond väga kiiresti, mis nõuab õppejõult pidevalt enda kursis hoidmist muutustega, et rakendada TI-d oma õpetamises võimalikult tõhusalt. See võib omakorda võtta aega ning esialgne ajaline võit ei pruugigi olla nii suur. Siiski tasub valida teatud TI lahendused ning keskenduda nende tundmaõppimisele, mis tagab oma aja optimaalse kasutamise pikema perioodi jooksul. 


EELIS
TI kasutamine õppetöös julgustab ka õppijaid TI rakendusi kasutama ning treenib TI-alast kirjaoskust. Tegu on olulise oskusega, mida õppijatel on tulevikus tööturul vaja.  

PUUDUS
Siiski tuleb arendada ka õppijate kriitilist analüüsi- ja hindamisoskust, et nad ei muutuks TI-st liialt sõltuvaks ning oleksid suutelised TI pakutavat sisuliselt ja vormiliselt hindama ning selle kasutamist efektiivselt juhtima.   


EELIS
TI suudab töödelda suures mahus andmeid ning võimaldab seega kiiremat analüüsi.  

PUUDUS
Tuleb aga kindlasti jälgida, et andmeid kasutataks alati privaatsust ja andmekaitset silmas pidades. Samuti tuleb arvestada autoriõiguse põhimõtetega ning vältida TI rakendustesse konfidentsiaalse või tundliku info sisestamist. 


Accept Cookies