Turunduse alused alustavas ettevõttes

Käesoleva teema eesmärgiks on anda ülevaade sotsiaalse ettevõtte turundusmeetoditest ja -nippidest, mis aitavad suurendada mõju, kliendibaasi ning tuntust. Selleks loe põhjalikult eestikeelset kokkuvõtet digitaalse turundamise spetsialisti, Natasha Burtenshaw-deVriesi kirjutatud artiklist sotsiaalse ettevõtte turundamise kohta ning pärast seda läbi viies test. Seejärel tutvu sama autori koondvaatega tema valitud parimatest turundustööriistadest, mis aitavad tööd optimeerida. Materjali läbitöötamisel tee märkmeid ning pane kõik tekkinud ideed kirja. Antud teema läbimiseks kulub ligikaudu neli tundi.

CommuniCare'i turundusplaan on mitmekülgne ning keskendub erinevatele platvormidele, kuna sihgrupiks on nii hooldekodud, sealsete elanike lähedased kui ka vabatahtlikud. Suur osa turundusest toimub läbi sotsiaalmeedia ning ürituste korraldamise. Näiteks 2020. aasta oktoobris toimus Eakate päev, kuhu olid kõnelema kutsutud nii Europarlamendi saadik kui ka kohalikud poliitikud. Selle eesmärgiks oli tutuvustada probleemi inimestele, kellel on võimalus ning tahe lahendamisele kaasa aidata.


Natasha Burtenshaw-deVriesi näpunäited sotsiaalse ettevõtte turundamiseks

marketing
Sotsiaalse ettevõtte turundus. Pilt: Natasha Burtenshaw-deVriesi blogi

1. Keskenduge esmalt oma tootele või teenusele

"Turundage end esmalt ettevõttena ja kasutage seejärel oma sotsiaalse mõju lugu oma turundussõnumi täiendamiseks ja laiendamiseks. Tehke mõned turu-uuringud, määrake kindlaks oma sihtturg ja looge turundusstrateegia ja selle rakendamise plaan. Seejärel vastutage, et see reaalsuseks saaks."

2. Ärge rääkige lihtsalt oma sotsiaalse mõju lugu. Esitlege seda!

"See aitab tarbijatel seda mõista, sellega suhestuda ja loodetavasti toetada nii teie toodet kui ka positiivseid muutusi, mida teie ettevõte loob."

3. Olge läbipaistvad

"Läbipaistvus suurendab usaldusväärsust. Suurejooneline turunduskampaania ei tööta, kui keegi teid ei usalda. Üksikisikud nõuavad sotsiaalselt vastutustundlikelt organisatsioonidelt üha enam läbipaistvust. Kui olete algusest peale läbipaistvad, teenite usalduse ja leiate aja jooksul ka suurema publiku ja püsiklientidid."

4. Kasutage digitaalset turundust - strateegiliselt

"Parimate digitaalturunduse platvormide valimise võti on mõelda oma sihtrühmale. Kes nad on? Kus nad aega veedavad? Millline sisu ja mis teemad neid huvitavad? Esitage endale need küsimused ja peaksite kiiresti saama aru, mis platvormidel te peate tegutsema."

5. Looge järjepidev sotsiaalse ettevõtte bränd

"Kui teie sotsiaalne ettevõte kasvab, on tugeva brändi arendamine midagi sellist, millele peaksite rohkem aega ja raha pühendama. Seni on järjepidev olemine parim, mida saate usaldusväärse ja meeldejääva brändi väljaarendamiseks teha."

6. Ärge kartke kulutada raha turundusele

"Heategevussektorist üle kandunud valearusaam on see, et sotsiaalse mõjuga organisatsioonid peavad vähem kulutama üldkuludele, sealhulgas turundusele. Mõne inimese arvates on raha, mida ei kulutata otseselt sotsiaalsete muutuste loomiseks raisatud raha."