Teema 4: Tehnoloogiad ja töövahendid, mis aitavad infot jagada ja levitada

SDCE_clowdSelles teemas käsitletakse erinevaid digivahendeid ja -platvorme, mida saab kasutada oma projekti kohta info levitamiseks. Õpieesmärgiks on osata valida töövahendeid ja teada, kuidas neid saab projekti kasuks erineval viisil kasutada, alates veebilehe loomisest kuni sotsiaalmeedia kasutamiseni tasuta turundustööriistana.

 

SDCE6-4Digivahendite kasutamine oma kodanikuosaluse projekti info jagamiseks ja levitamiseks

Õigete digivahendite valimine võib tuua teie projektile edu ja vältida ebaõnnestumist.

Kuigi ka varasemates moodulites on käsitletud erinevaid digivahendeid ja rakendusi, keskendub see teema digivahenditele, mida saab kasutada oma projekti turundamiseks ja reklaamimiseks.

Kuna enamik DKO projekte viiakse läbi vabatahtlikult ja rahalised vahendid on piiratud, on ennekõike pööratud tähelepanu tasuta digivahenditele.

 

Digivahendist strateegiani

Enne kui hakkame täpsemalt vaatlema, millised digivahendid on millise strateegia jaoks kõige paremad, vaadake seda videot, mis keskendub sellele, kuidas digitaalsed töövahendid võivad saada osaks strateegiast, et saavutada kodanikuosalust kogukondades

SDCEvideo6-4 https://www.youtube.com/watch?v=nppvMyznqHc

 

Canva

Canva on veebipõhine graafilise disaini töövahend, mis võimaldab luua vapustavat visuaali. See on tasuta ja sisaldab malle, mida saab muuta vastavalt kasutaja vajadustele.

Canva kasutab pukseerimisliidest (drag and drop) ning lühikese õppimisajaga saab Canvat kasutada erinevat tüüpi digitaalse sisu (nt Instagrami postituste, plakatite, videote ja isegi visiitkaartide) kujundamiseks!

Link Canva lehele.

 

WordPress

Varasemalt oli WordPress töövahend, mida kasutasid peamiselt üksikisikud ja organisatsioonid ajaveebi pidamiseks, kuid seda saab kasutada ka veebilehtede loomiseks. Pukseerimisliidese abil on veebilehe loomine WordPressiga lihtne.

Wordpressil on suur hulk kolmandate osapoolte rakendusi, mis võimaldavad seda kasutada koos paljude töövahenditega ning pakub ühtlast kasutust nii mobiilis kui arvutis lehti sirvides.

Link WordPress’i lehele.

 

Fotopangad

Visuaalselt köitva sisu loomine on teie DKO projekti edu jaoks äärmiselt oluline. Visuaalselt vapustava sisu loomisega meelitate oma sotsiaalmeediakanalitesse rohkem jälgijaid ja suurendate seotust.

Siiski on oluline, et kasutaksite pilte, mille jaoks teil on luba. Pange tähele, et paljude fotode kasutamisel peate maksma fotograafile autoritasu.

Järgmised veebilehed on paljude lemmikud vaba juurdepääsuga fotode hankimiseks (kasutatud ka meie moodulites):

 

Uudiskirjade saatmine Mailchimpiga

Uudiskirja koostamine võib olla suurepärane viis hoida inimesi kursis teie projekti edenemisega, samuti teavitada inimesi, kuidas nad saaksid olla projektis kaasatud või projekti toetada.

Mailchimp on e-posti automatiseerimise veebitöövahend, mis võimaldab kasutajatel saata e-kirju oma meililistile.

Seda saab kasutada ka automatiseeritud meiliturunduskampaaniate loomiseks.

Link Mailchimp’i lehele.

 

PowToon jutuvestmiseks 

PowToon on töövahend, mis võimaldab kasutajal luua visuaalseid ja kaasahaaravaid videosid ja animeeritud esitlusi. Kiirelt õpitav PowToon võimaldab kasutajatel luua mitmekesist ja visuaalselt mõjuvat videoanimatsiooni. See sobib suurepäraselt DKO projekti jaoks lugude loomiseks, et püüda uut publikut.

Vaadake PotwTooni veebilehte: PowToon #1 Video Creation Tool – Used by 27 Million People

 

Millist sotsiaalmeedia platvormi võiks kasutada?

Olenevalt sellest, mis tüüpi DKO projekt teil on, võib see oluliselt mõjutada seda, millist sotsiaalmeedia platvormi te võiksite kasutate.

Mõelge oma projekti kasutajatele, neile, keda te aitate. Mis platvormi nemad teie arvates kõige enam kasutavad või kasutama hakkavad?

On ka teisi aspekte, mis võivad mõjutada otsust, millist platvormi soovite kasutada. Kui teil on palju täiendusi või soovite kasutada otseülekande seansse, võiksite mõelda ka Facebooki kasutamisele. Facebook kui platvorm sobib suurepäraselt ka kohtumiskuupäevade jagamiseks.

Kui teie projekt on hästi nähtav, võiksite kasutada rohkem visuaalsele sisule orienteeritud platvorme, nagu Instagram või TikTok.

Twitter pakub ka suurepärast platvormi osapoolte vahelisteks vestlusteks.

 

 

Enesekontrolli test

This project has been funded with support from the European Commission. The author is solely responsible for this publication (communication) and the Commission accepts no responsibility for any use may be made of the information contained therein.

Accept Cookies