Teema 1: Projekti kulude ja finantsvajaduste hindamine

SDCE_clowdSee teema selgitab, kuidas alustada DKO projekti kulude määratlemist, millised tegurid eelarvega kaasnevad ja kuidas kulusid eelarvestada. Selle teema õpieesmärgiks on luua arusaam eelarve koostamisest ja sellest, milliseid tegureid tuleb arvesse võtta, samuti erinevatest vahenditest ja viisidest, kuidas DKO projekt saaks rahastada. 

SDCE5-1

Miks on projekti kavandamine ja eelarvestamine oluline?

Projektiga saate alustada ainult siis, kui selleks on olemas vajlikud ressursid. Ressursivajaduse kindlaksmääramine ja vajalike vahendite hankimine on hädavajalik projekti algusest peale. Selleks et teie projekt saavutaks oma potentsiaali, on vaja see hoolikalt kavandada.

Alustage projekti eelarvest. Mis see on?

Projekti eelarve on teie projekti erinevate etappide kogukulude hinnang. See võib hõlmata selliseid aspekte nagu inimeste töötasud/tööjõukulud, seadistuskulud (nt. töökoht, tööriistad, seadmed jne), tegevuskulud (töökohtade ja koosolekuruumide rent, reisikulud jne), kulud vajalikele materjalidele, reklaamikulud jne.

 

 

Planeerimise ja eelarvestamise põhjused

 

Eelarve koostamine aitab tagada, et suudate katta kõik projektiga seotud kulud ja kõik muud ootamatud kulud, mis võivad projekti eluea jooksul tekkida.

Teie eelarve edastab sidusrühmadele ka teie finantsvajaduse ja annab infot selle kohta, kui palju raha on projekti igas etapis vaja.

See omakorda on teie projekti rahastamise eesmärk/taotluse tõendusbaas.

 

 

Kuidas koostada projekti eelarvet?

 

Niisiis, me teame, miks projekti eelarvet on vaja, kuid kuidas me saame arvutada summasid ja koostada projekti eelarve, nii, et kõik olulised kuluallikad on kaetud?

Eelarve tuleb koostada põhjalikult, et teil ei jääks kahe silma vahele komponendid, mis võivad mõjutada rahastamise tagamist. See võib kas tagada projekti turvalisuse või viia võlgadess.

Eelarve koostamisel peate arvestama mitmete põhiaspektidega ja kasutada võib eelarve koostamisel kulude hindamise erinevaid meetodeid. Siin on lihtsa eelarve loomise kõige elementaarsemad sammud.

 

1. Koostage ülesannete loend

ListSee aitab teil kindlaks teha, mida peate projekti iga etapi jaoks saavutama. Samuti aitab see teie meeskonnaliikmetel aru saada, mida neilt projekti igas etapis täpselt vaja on. Ülesannete loendi saab koostada juba ka teie projekti kavandamise etapis, mida käsitleti 4. moodulis.

2. Uurige, miline on iga ülesande võimalik kulu

AccountIga ülesande puhul uurige kõigi selle jaoks vajalike ressursside, materjalide ja aja maksumust. Lisage iga ülesande saavutamiseks realistlikud ajaraamid. Liitke kõik kuluprognoosid kokku. See annab teile projekti esialgse eelarve. Kõigi andmete sisestamine arvutustabelisse võib selles etapis olla väga kasulik. Koostades oma arvutustabeli kahe veeruna – üks „Ülesanded” ja teine „Kuluhinnang”, näete ülevaatlikult, mida on vaja teha iga ülesande täitmiseks ja kui palju see hinnanguliselt maksab.

3. Omage eelarvet ettenägematute kulude jaoks

PigEttenägematute olukordadega/kuludega arvestamine on projekti eelarve jaoks äärmiselt oluline. Kunagi ei tea, millal võivad tekkida täiendavad või ootamatud kulud ja viimane asi, mida tahate, on lisakulude tõttu projekti elluviimine ohtu seada. Hea lähtepunkt ettenägematute kulude jaoks on 10% projekti kogumaksumusest. See tagab, et teil on raha, et hoida projekti kulud eelarve raamides.
Lõpuks, leidke keegi, kes vaatab teie eelarve üle, tagamaks, et kõik aspektid on arvesse võetud.

 

Vaadake videot, mis tutvustab projekti kulude haldamise põhitõdesid

SDCE_video_5-1https://www.youtube.com/watch?v=EyPFi0YO32M

 

Enesekontrolli test

This project has been funded with support from the European Commission. The author is solely responsible for this publication (communication) and the Commission accepts no responsibility for any use may be made of the information contained therein.