Teema 1: Digitaalse kodanikuosaluse meeskonna disainimine ja selles töötamine

SDCE_clowdSelle teema õpieesmärk on mõista, kuidas luua meeskonda idee väljatöötamiseks, ning õppida analüüsima, millised oskuse on meeskonnakaaslastel ja kuidas neid eduka projekti heaks rakendada.

 

Esialgse meeskonna loomine:

Selle teema raames vaatame, kuidas luua rühm ideede väljatöötamiseks, õppida analüüsima, millised oskused meeskonnakaaslastel on ja kuidas neid kasutada eduka projekti elluviimiseks. Digitaalse kodanikuosaluse juhendi koostamiseks läbiviidud uuringus leidsime, et digitaalse kodanikuosaluse (DKO) projektide juurutamiseks oli palju erinevaid põhjuseid ja viise. Digitaalse kodanikuosaluse juhendi leiab sellelt lingilt.

 

Võimalikud DKO meeskondade tüübid:

  • Tudengi poolt juhitud (Student Led) – DKO meeskond, mis on asutatud ja mida juhivad peamiselt üliõpilased.
  • Õppejõu poolt juhitud (Educator Led) – DKO meeskond, mis on asutatud ja mida juhivad peamiselt koolitajad.
  • Lisame nüüd kolmanda meeskonnatüübi: Praktilise õppe eesmärgil (Service Led) – DKO meeskond, mis on asutatud ja juhitud praktilise õppe eesmärgil.

 

SDCE4-1-ee

 

Mõistmine, kuidas meeskond moodustub (kas see on meeskonnaliikmete valik või meeskonna automaatne moodustamine), võimaldab meeskonna juhtidel luua tugeva ja tõhusa meeskonna.

Samuti on selles etapis oluline otsustada, kes on projekti juhid? Kas õppejõud jälgivad projektii vastutavad üliõpilased ise?

 

 

Oma DKO meeskonna tõhususe tagamiseks saate teha mitmeid samme:

  • Meeskonna loomise esimene samm on grupi missiooni paika panemine. Missioon on teie projekti eesmärk või põhjus. Missiooni kindlakstegemine aitab tagada ka selle, et kõik meeskonnaliikmed on ühel lainel ja kõik mõistavad oma eesmärki.
  • Järgmiseks peavad grupijuhid hindama iga liikme oskuste pagasit. Iga projekti liige toob meeskonda midagi erinevat, alates suhtumisest kuni oskusteni – mõelge, kuidas iga liige võiks oma rollidesse sobida. Jagades õiged ülesanded õigetele rühmaliikmetele, aitate tagada projekti edu.
  • Järgmise sammuna tuleb paika panna grupi liikmete rollid, sest see aitab tagada projekti edu. Oluline on määrata igale meeskonnaliikmele oma roll(id), et kõigil oleks selge, mida nad projekti heaks tegema peavad. See etapp pakub õppijatele ka suurepäraseid võimalusi üksteiselt õppida.

 

Enesekontrolli test

This project has been funded with support from the European Commission. The author is solely responsible for this publication (communication) and the Commission accepts no responsibility for any use may be made of the information contained therein.