Teema 2: Üliõpilaste kui aktiivsete kodanike kogukonna arendamine ja kasvatamine

SDCE_clowdSee teema selgitab, kuidas aidata suurendada kodanikuaktiivsust oma ülikoolis/kogukonnas. Selle teema õpieesmärgiks on mõista, kui oluline on jutuvestmine turunduses ning kuidas see võib tekitada suust-suhu levivat reklaami ja tuge.

 

SDCE6-2Üliõpilaste kui aktiivsete kodanike kogukonna arendamine ja kasvatamine

Järgmine samm oma DKO projekti kohta info kinnistamiseks on oma DKO projekti edendamine ja arendamine.

Tagades, et teie kogukond on teie projektist teadlik ja sellest rääkimine võib tagada teie projekti missiooni kinnistumise ja garanteerida projekti jätkumise.

Kuid kuidas saab luua ja edendada keskkonda, kus DKO projektist pidevalt räägitakse ja info levib suust suhu?

 

Positiivse keskkonna loomine

Nagu eelmises teemas nägime, saame usaldust tekitades aidata luua nii õppijatele kui ka kogukondadele positiivse keskkonna.

Positiivne õhkkond aitab luua ka positiivse keskkonna, kus info projektist levib loomulikul teel.

Positiivne keskkond võib aidata kasutusele võtta ka teisi teie projekti turundamise meetodeid.

 

Positiivse narratiivi loomine

Üks DKO projekti tüüp võib olla teenus või teadmiste jagamine. Üliõpilaste DKO juhendi GMIT-i juhtumikirjelduses toodi välja, et intervjueeritavad väitsid, et ilma üliõpilaste abita oleksid võinud mõned kogukonnarühmad lakata olemast. Asjaolu, et see DKO projekt aitas tagada teatud kogukonnaprojektide ja ettevõtete loomise ning kasvu, on fantastiline sõnum, mida tulevased DKO rühmad võiksid kasutada.

DKO projekti arendades mõelge sellele, mida teie projekt pakub. Igasuguse avalike suhete tegevuse või turundustegevuse ajal on oluline luua narratiiv, mis toetab teie DKO projekti positiivseid külgi.

Lugude jutustamine on üks viis, kuidas DKO projektis saaks seda teha.

 

“Maailma võimsaim inimene on jutuvestja. Jutuvestja paneb paika terve tulevase põlvkonna visiooni, väärtused ja tegevuskava.”

Steve Jobs

 

Kuidas kasutada jutuvestmist narratiivina

Lugude jutustamine on võimas viis teatud narratiivide reklaamimiseks. Need võivad anda projektile eelise. Üks viis seda teha on edulugude loomine. Kui teil on lood oma projekti veebilehel või sotsiaalmeedias, saate mõjutada teisi, et neis tekiks soov teie DKO projektiga liituda või teie DKO projekti reklaamida/soovitada.

Miks see toimib? Inimestele meeldib kuulda lugusid, kuna see kutsub esile empaatiatunde ja empaatia aitab luua inimlikke suhteid. Rääkides lugusid inimestest, keda teie projekt on aidanud, ja rääkides projekti taga olevate inimeste lugusid, võib see aidata meelitada ligi uusi vabatahtlikke ja tagada teie DKO projekti edu, samal ajal võib postitus meelitada ligi ka uusi sidusrühmi.

 

Sotsiaalmeedia kasutamine

Paljud projektid levitavad oma projekti lugusid oma sotsiaalmeedia platvormidel.

Seda saab teha mitmel erineval viisil, näiteks luues nende sotsiaalmeedias reklaamvideosid ja koondades oma meeskonnaliikmete iseloomustusi.

Seda saab kombineerida sotsiaalmeedia teiste reklaamivõimalustega, nagu näiteks jälgijate projekti eesmärkidega kursis hoidmine, samuti otseülekande kasutamine ühe reklaamivormina jne.

 

Vaadake David JP Phillips’i videot “The magical science of storytelling”.

 

SDCEvideo6_2https://www.youtube.com/watch?v=Nj-hdQMa3uA

Enesekontrolli test

This project has been funded with support from the European Commission. The author is solely responsible for this publication (communication) and the Commission accepts no responsibility for any use may be made of the information contained therein.