Teema 3: DKO projekt praktilise õppe (service learning) metoodikat rakendades

SDCE_clowdSee moodul käsitleb praktilise õppe kontseptsiooni ja selle mõju õppijatele kui kodanikuühiskonnas oselejatele. Peale selle teema käsitlemist peaksid õppijad suutma selgitada praktilise õppe kontseptsiooni ja tuua selle kohta näiteid. Lisaks käsitletakse ka praktilise õppe eeliseid ja seda, milline on praktilise õppe kui pedagoogilise lähenemise võimalused.

 

SDCE2-3Praktilise õppe metoodika

Praktiline õpe realiseerub siis, kui õppimine toimub tegevuse ja selle refleksiooni kaudu. See aitab suurendada arusaamist ja õppimist, aga ka harjutada õppimisega seotud praktilisi oskusi.

Praktiline õpe on pedagoogika, mille mõned uuringud näitavad, et õppimisel on vabatahtliku tegevuse ees palju eeliseid. Eeliseks võivad olla näiteks esimese aasta üliõpilaste kõrgem lõpetamise määr, üliõpilaste juhtimisoskuse kõrgem tase aga see võib suurendada ka akadeemilist tulemuslikkust.

 

Praktilises õppes peab sisalduma:

  1. Vastastikune kasu. Praktiline õpe võib rahuldada nii konkreetse kogukonna vajadusi kui tuua kasu üliõpilaste akadeemilisele õppimisele ja kodanikuks olemisele.
  2. Planeerimine ja refleksioon. Juhitud refleksioon aitab õppijatel oma kogemusi arvesse võtta, võimaldades neil õpitut tuvastada.
  3. Seos kursuse sisuga. Kuna tegevused on alati otseselt seotud õpieesmärkidega, toetab see „kogemuslikku haridust” või õppimist kogemuste kaudu.

 

Praktilise õppe näited

STARTER programm Tartu Ülikoolis ja Belfasti Queensi Ülikooli dementsuse teadlikkuse mäng. 

Mõlemad on lisatud meie Digitaalse kodanikuosaluse juhendisse, lisateabe saamiseks klõpsake siin.

 

 

SDCE juhtumiuuringu näide: vabatahtlik osalemine – STARTER programm

STARTER programm on peamiselt üliõpilastele suunatud õppekavaväline tegevus, mille eesmärk on arendada õppijate ettevõtluspädevust ja -mõtteviisi. See on kolm kuud kestev ideearendusprogramm, mis koosneb avaüritusest, mitmetest koolitustest ja töötubadest, võrgustikutöö/mentorlusüritusest, mentorlusseanssidest ja demopäevast.

https://starteridea.ee/startertartu/

 

Vaadake videot, inspireerivat TED-i kõne videot üliõpilaste kodanikuosalusest.

SDCE_video_2-3https://www.youtube.com/watch?v=wqrHkM_6dsM&t=1s

Enesekontrolli test

This project has been funded with support from the European Commission. The author is solely responsible for this publication (communication) and the Commission accepts no responsibility for any use may be made of the information contained therein.