Nüüdisaegne õpikäsitus

4.1 Näited ja selgitused

Loovuse olulisusest

Loovus on üks 21. sajandi oskustest, mida tuleks igas vanuses õppijates arendada. Oluline on, et õppijad suudaksid mõelda ja tegutseda loovalt ning seda mitte ainult muusika- või kunstiainetes, vaid laiemalt. Õpetajad ja lapsevanemad on siinkohal vajalikud eeskujud lastele, kes saavad mudeldada loovust olles ise laste õpetamisel loovad. Samuti on tähtis lubada õppijatel võtta riske, katsetada ning teha vigu, sest hirm eksimise ees pärsib uute ideede ja lahenduste välja töötamist. 

Videos räägib Sir Ken Robinson loovuse olulisusest ning selgitab, miks traditsiooniline lähenemine õpetamisele ei pruugi toetada õppijates selle arengut ja mis peaks selleks muutuma.

Videole saad eestikeelsed subtiitrid valida, klikkides video paremal alläärel olevale hammasratta ikoonile: 

Kahe õpetaja lugu ehk Mis imeasi on „muutunud õpikäsitus”?

Tallinna Inglise Kolledzi inglise keele õpetaja Anu Tammeleht kirjeldab Õpetajate Lehes traditsioonilist ja muutunud õpikäsitust:  http://opleht.ee/2016/09/kahe-opetaja-lugu-ehk-mis-imeasi-on-muutunud-opikasitus/

MÕTLEMISEKS

Kumma õpetaja – Mari või Tiina – tegevuses peegeldub nüüdisaegne õpikäsitus?

Milliseid vastuseid annaksid järgnevatele küsimustele õpetajakeskset ja õppijakeskset õpetamist pooldavad õpetajad?

  • Mida õpitakse? Milliseid teadmisi ja oskusi?
  • Kuidas õpitakse? Milliseid õppematerjale ja – meetodeid kasutatakse?
  • Mida hinnatakse? Mida peavad õpilased tegema demonstreerimaks oma edasijõudmist?
  • Kuidas hinnatakse? Milliseid hindamismeetodeid kasutatakse?