Majutusettevõtte töökorralduse põhiprotsessid

Väliskliendi teenindamisega seotud töökorralduslikud tegevused

Külalise teenindamiseks on vajalik majutusettevõttes kõigi töötajate koostöö ja töö läbimõeldud korraldus. Tegevused väliskliendi teekonna lõikes, mis vajavad teostamist suuresti sõltumata majutusettevõtte suurusest või organisatsioonistruktuurist:

Külastuseelne etapp Saabumine Viibimine Lahkumine Järeltegevus
  • majutusettevõtte turundus;
  • hinnakujundus;
  • tootearendus, sh paketid;
  • vahendajatega koostöölepingute sõlmimine, vahendajaks võib olla nt reisikorraldaja;
  • infopäringutele vastamine;
  • individuaal- ja rühmatellimuste vastuvõtt, muutmine, tühistamine;
  • vajadusel ettemaksuarvete. väljastamine
  • parkimine;
  • külastaja sisseregistreerimine;
  • vajadusel külastajaga arveldamine;
  • võtme ja võtmekaardi väljastamine külastajale.
  • hommikusöögi valmistamine ja serveerimine;
  • kliendi äratamine;
  • lisateenuste müük, mäiteks külastaja pesu pesemine;
  • arvepidamine külastaja poolt majutusettevõttes kasutatud lisateenuste üle, mis on lisatud majutuse arvele;
  • külastaja probleemide lahendamine, näiteks probleemid majutusruumis;
  • vahekoristus majutusruumis.
  • arve koostamine;
  • tagasiside kogumine;
  • lõpukoristus majutusruumis.
  • ülekande-arvete laekumise kontroll;
  • arve saatmine tasumata teenuste eest, näiteks minibaari kasutamine;
  • turundustegevused kutsumaks külalist taas uuele kliendi teekonnale.