Majutusettevõtte töökorralduse põhiprotsessid
Majutusettevõtte tuumiküksused
Majutusettevõttes töö korraldamine vajab füüsilist keskkonda, mis hõlmab külastajale nähtavat ala ja külastajatele nähtamatut ala ehk tagalat, kus tegutsevad vaid ettevõtte töötajad
Üldistame, et sõltumata majutusettevõtte suurusest või liigist on põhiteenuseks majutusruumi pakkumine koos hommikusöögi võimalusega. Selleks on majutusettevõttes töökorralduslikult vaja kolme tööüksust, mida suuremates majutusettevõtetes nimetatakse osakondadeks. Nendeks on vastuvõtt, majapidamine ja toitlustus (vt. joonis 1):
- paksema / tumeda joonega märgistatud = majutusettevõtte kliendipiirkond ehk külastajale nähtavad ruumid ja alad, kus teenuseid pakutakse;
- peenema / heleda joonega märgistatud = majutusettevõtte töötajate piirkond ehk külastajatele nähtamatu ruumid, tagala. Need ruumid on töökorralduslikult vajalikud teenuse pakkumiseks. Näiteks vastuvõtujuhi, majapidamisjuhi või majutusjuhi tööruum / kontor; töötajate riietusruum, laod jms.
- punktiirjoonega märgistatud = vähemlevinumad ruumid majutusettevõtte töötajate piirkonnas. Näiteks igas majutusettevõttes ei ole oma pesumaja vaid pesu pesemiseks kasutatakse pesupesemisteenust.
Joonis 1. Lihtsustatud mudel majutusettevõtte füüsilisest kekskkonnast (Allikas: autori koostatud).