Majutusettevõtte töökorralduse põhiprotsessid
Majutusettevõtte töökorralduse sisu
Majutusettevõtte töökorralduse võib jagada kolmeks peamiseks valdkonnaks:
- väliskliendi teekonna töökorraldus;
- sisekliendiga ehk majutusettevõtte töötajtega seonduv töökorraldus;
- aruandlus, planeerimine ja kontroll.
Majutusettevõtte töökorralduse eripärad johtuvad:
- majutusettevõtte äriideest;
- majutusettevõtte liigist.
Majutusettevõtte öökorraldusega kaasnevate ressursside juhtimine:
- finantsressursid – käive ehk sissetulek ja kulud;
- füüsiline ressurss – majutusettevõtte kliendipiirkond ja töötajate piirkond;
- inimressurss – tööjõud, kvalifikatsioon.
Majutusettevõtte töökorraldust mõjutavad nii ettevõtte sisesed kui välised tegurid.
Näide väliskeskkonnast tulenevatest majutusettevõtte töökorraldusega seotud mõjuteguritest:
Õigusakt või kontrollorgan |
Kontrollib / määrab |
1) Turismiseadus |
kehtestab majutusteenuse kasutaja registreerimise nõuded ja külastajakaardi kohustusliku sisu |
2) Nõuded majutusettevõttele (määrus) |
– kehtestab majutusettevõtte üldnõuded, mis on kõigile kohustuslikud – kehtestab spetsiifilised nõuded vastavalt majutusettevõtte liigile ning nõuded majutus- ja hügieeniruumidele |
3) Statistikaamet |
soovivad saada majutusstatistikat, lisaks külastajate reisieesmärki ja rahvust |
4) Politsei- ja Piirivalveamet |
kontrollivad majutusettevõttes külastajakaartide täitmist |
5) Veterinaar- ja Toiduamet |
kontrollivad majutusettevõttes toitlustusega seotud hügieeninõuded ja dokumentatsiooni |
6) Terviseamet |
kontrollivad majutusettevõttes pesuladu, majutusruumide puhtust |
7) Maksu- ja Tolliamet |
kontrollivad majutusettevõttes töölepinguid |
8) Päästeamet |
kontrollivad majutusettevõttes tuleohutusnõudeid ja dokumentatsiooni |